"כבר לא יעילים"

הסוף לאיכוני השב"כ: יופעלו באופן נקודתי

ועדת השרים צפויה לאשר את הפסקת השימוש באיכוני שב"כ במסגרת המלחמה בנגיף הקורונה כך שהשב"כ יתערב רק באופן נקודתי • שר המודיעין: האיכונים יהוו רשת ביטחון (ארץ)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Gideon Markowicz/Flas90)

ועדת השרים צפויה לאשר מחר (רביעי) את הפסקת השימוש באיכוני השב"כ במסגרת המלחמה בנגיף הקורונה, השב"כ יתערב רק באופן נקודתי ולא גורף.

על פי הדיווח הבוקר ב'ישראל היום', ההחלטה מגיעה בעקבות השיפור בתחקורים של המערך האנושי לקטיעת שרשרות ההדבקה ולנוכח חוסר היעילות של האיכונים בשלב שבו המגפה נמצאת כיום בישראל.

מהנתונים שנאספו במשרד המודיעין עולה כי בשבוע האחרון אותרו 90% מכלל החולים על ידי מערך החקירות האפידמיולוגיות בפיקוד העורף, כך שסיוע השב"כ הבלעדי צומצם לכדי 10% מהחולים, לעומת 60-40 אחוז, בשלבים המוקדמים של המגיפה.

בנוסף, הטעויות הרבות של האיכונים הפחיתו עוד יותר את יעילותם והביאו לכך שרבים ממקבלי ההודעות שוחררו למעשה מחובת הבידוד.

שר המודיעין אלי כהן, העומד בראש ועדת השרים, הסביר כי "מערך התחקור האפידמיולוגי האנושי הינו הכלי האפקטיבי ביותר לאיתור נדבקי קורונה פוטנציאליים ולאור השלמת הקמת המערך על ידי פיקוד העורף, יורדת האפקטיביות של כלי השב"כ".

לדבריו: "בהינתן שרמת התחלואה הנוכחית לא תעלה, נקדם את השימוש בכלי רק במקרים של נדבקים שאינם משתפים פעולה עם מערך התחקור האנושי. עד השלמת המערך היוו איכוני השב"כ כלי חשוב שהציל חיים של לפחות 400 ישראלים והקטין את הפגיעה הכלכלית במשק".

"כעת", הוסיף כהן: "איכוני השב"כ יהוו רשת ביטחון בלבד למערך התחקור האפידמיולוגי, ויופעלו באופן נקודתי ולא גורף, ורק במקרים של חוסר שת"פ או התחמקות בתחקורים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר