ה'דוגמה', של נציגי הציבור

רוב נציגי ש"ס - יתחסנו; ביהדות התורה - רובם יחכו לרבנים

"כיכר השבת" פנה ל-120 חברי הכנסת בשאלה: האם תהיו מוכנים להתחסן נגד קורונה? רוב מוחלט השיב בחיוב; מי בש"ס יחכה להוראת הרבנים ומי ב'דגל' מוותר למי שעבורו זו הצלת חיים? (אקטואלי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

במשרד הבריאות שוקלים לאשר את חיסוני חברת "פייזר" נגד קורונה לכלל האוכלוסייה כבר בעוד שבוע וחצי, אבל ברשתות החברתיות מתפרסמות כל העת חדשות כזב באשר לסכנות הטמונות, כביכול בחיסון, סכנות שאין בינן לבין המציאות ולא כלום. "כיכר השבת" פנה ל-120 חברי הכנסת, ולשרים שאינם חברי כנסת, בשאלה: האם תסכים/י להתחסן נגד הקורונה, ומתי?

יצוין כי מבין אלו שהשיבו - וברשימה זו ישנם חברי כנסת הפרושים על פני כל המפלגות במערכת הפוליטית - אין ולו אחד שהשיב כי יסרב להתחסן.

הרוב המוחלט השיב שיסכים להתחסן מיד ואף להיות מתועד בווידאו כדי למנוע ממפיצי השקרים להמשיך בפעולתם, ואילו מעטים השיבו שטרם החליטו מתי. במאמר המוסגר נכתוב כי חבר הכנסת אלי אבידר מ'ישראל ביתנו' אמר ב-103FM כי לא יתחסן, אך לשאלתנו לא נענה.

דברי שר המודיעין אלי כהן על החיסון

במענה לפניית "כיכר השבת", בין אלו שהשיבו כי הם מוכנים להתחסן ולהצטלם, ניתן למנות את ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות יולי אדלשטיין, שרת התפוצות עומר ינקלביץ', יושב ראש 'הבית היהודי' השר רפי פרץ, יושב ראש הוועדה לביקורת המדינה ח"כ עפר שלח, שר החקלאות אלון שוסטר, סגן שר הבריאות יואב קיש, חבר הכנסת מיקי לוי, סגן השר לביטחון הפנים גדי יברקן, חבר הכנסת אלעזר שטרן וחבר הכנסת יוסף ג'בארין.

בין אלו שהסכימו להתחסן, ניתן למנות את שר המודיעין אלי כהן, שר התרבות חילי טרופר, השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, יושב ראש האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד, יושב ראש הקואליציה מיקי זוהר, יושב ראש 'דרך ארץ' יועז הנדל, יושב ראש ועדת הכנסת איתן גינזבורג, יושב ראש 'הרשימה המשותפת' איימן עודה (אם החיסון ינתן גם לחולים שהבריאו), יושב ראש 'מרצ' ניצן הורוביץ וחברת הכנסת תהלה פרידמן.

דברי חבר הכנסת אוריאל בוסו על החיסון

ומה קורה בגזרת הנציגים החרדיים? יש את אלו שהשיבו כי יתחסנו מיד - מרביתם מש"ס, ויש את אלו שמתלבטים או ממתינים להכרעת הרבנים.

שר הפנים ויושב ראש ש"ס השר אריה דרעי אמר שיתחסן ושהוא אף מוכן להיות בין הראשונים כדי להציגו לציבור, וכך גם יושב ראש 'יהדות התורה', שר השיכון יעקב ליצמן שאמר כי יתחסן.

עוד ברשימת המתחסנים הוודאיים, מש"ס: סגן שר הרווחה משולם נהרי, יושב ראש ועדת הכלכלה ח"כ יעקב מרגי, חבר הכנסת משה ארבל, חבר הכנסת אוריאל בוסו - שאף פונה לציבור באמצעות 'כיכר השבת', חבר הכנסת משה אבוטבול שהחלים מקורונה וחבר הכנסת יוסף טייב, וכן ח"כ יצחק פינדרוס - מ'דגל התורה'.

דברי חבר הכנסת משה אבוטבול על החיסון

לעומתם, בממתינים להחלטות הרבנים, יש את סגן שרת התחבורה אורי מקלב שאמר כי "יחכה להכרעת גדולי ישראל", וכך גם השיבו חברי הכנסת מיכאל מלכיאלי ויעקב טסלר, איש איש ורבותיו. הגדיל ואמר סגן שר החינוך, מאיר פרוש: "אני לא נוסע לחו"ל לפני שאני מקבל ברכה מהרבי שאיתו אני מתייעץ. הרבי שאיתו אתייעץ בוודאי יבקש לדעת על הסיכויים ועל הסיכונים".

סגן שר הפנים, יואב בן צור, אמר: "לא החלטתי עוד אם להתחסן. לא התחסנתי ולא חיסנתי את ילדיי כל החיים, גם לא משפעת".

חבר הכנסת אליהו ברוכי מסר: "תודה לא-ל אינני נמנה בקבוצת סיכון כלשהי. אין שום הצדקה שאקבל חיסון לפני מי שעבורו זה הצלת חיים. בתקווה ובתפילה שהחיסון הדרוש יגיע לכלל החברה וגם אליי. בשורות טובות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר