סקר דרמטי

לפני פיזור הכנסת: סער מזנק על חשבון בנט

מפלגתו החדשה של גדעון סער מטפסת במספר המנדטים ומתייצבת במקום השני, מתחת ל'ליכוד', בעודה דוחקת את 'ימינה' למקום הרביעי • ומי מתאים לראשות הממשלה? (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Miriam Alster/Flash90)

סקר שנערך על ידי מכון מדגם בראשות מנו גבע ופורסם הערב (שלישי) במהדורה המרכזית של 'חדשות 12' מעלה את תמונת המצב של המנדטים, לו הבחירות היו נערכות היום, ומהן עולה כי גדעון סער מזנק בעוד נפתלי בנט - צולל.

המפלגה הגדולה ביותר: הליכוד עם 27 מנדטים. המפלגה החדשה של גדעון סער ויפעת שאשא ביטון במקום השני עם 21 מנדטים.

במקום השלישי, מפלגת יש עתיד עם 14 מנדטים ואילו ימינה של נפתלי בנט צונחת אל המקום הרביעי עם 13 מנדטים בלבד.

בגזרת המפלגות החרדיות: גם ש"ס וגם יהדות התורה מקבלות לפי סקר זה שמונה מנדטים לכל מפלגה.

בתחתית הרשימה: מרצ, כחול לבן וישראל ביתנו עם 6 מנדטים לכל מפלגה. שאר המפלגות, בהם העבודה והבית היהודי, לא עברו את אחוז החסימה.

בסקר, בחנו אופציה של הצטרפות הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט למפלגה של גדעון סער, במקביל להקמת מפלגה עצמאית על ידי רון חולדאי.

במקרה כזה, הליכוד יציב על 27 מנדטים, וסער עולה בזכות איזנקוט ל22 מנדטים. ימינה נשארת עם 13 מנדטים, יש עתיד עם 12 והרשימה המשותפת עם 11 מנדטים.

ש"ס ויהדות התורה יציבות עם 8 מנדטים, מרצ, כחול לבן וישראל ביתנו יורדות ל-5 מנדטים למפלגה, ורון חולדאי מקבל בסקר 4 מנדטים.

אם איזנקוט יצטרף לנפתלי בנט ולא לגדעון סער, הליכוד עולה ל-28, סער יורד ל-17, ימינה נשארת עם 13 - כמו יש עתיד שמקבלת אף היא 13.

הרשימה המשותפת עם 11, ש"ס ויהדות התורה עם 8, כחול לבן, מרצ וישראל ביתנו עם 6 ורון חולדאי עם 4 מנדטים.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה: בנימין נתניהו מוביל עם 33%, אחריו גדעון סער עם 18%, נפתלי בנט עם 9%, יאיר לפיד עם 8% ובני גנץ עם 7% התאמה. השאר ענו כי אף אחד מהם, ראו שהם אינם יודעים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר