מכה לניסיונות הפשרה

הייעוץ המשפטי בכנסת הכריע: פיזור הכנסת, כבר בשלישי בלילה

למאמצי הפשרה בין נתניהו לגנץ, אם הם ירצו למנוע את הקדמת הבחירות, יחסרו 24 שעות: כך עולה מהחלטת המחלקה המשפטית בכנסת • הבחירות - קרובות מתמיד (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
ההצבעה הטרומית על פיזור הכנסת (צילום: ערוץ כנסת. תמונה: דני שם טוב, דוברות הכנסת)

הכנסת ה-23 תתפזר מאליה בדרך לבחירות רביעיות כבר ביום שלישי בחצות הלילה, ולא ברביעי בחצות כפי שהעריכו במערכת הפוליטית. כך הכריע היום (רביעי) הייעוץ המשפטי של הכנסת.

המחלקה המשפטית במשכן, שדנה בנושא בשעות האחרונות, הגיעה למסקנה כי ה-23.12 (תאריך שנולד מ'פשרת האוזר') הוא היום ה-121 לתוספת 120 הימים שניתנה, ועל כן הפיזור יתקיים כבר בסוף ה-22.12, יום שלישי הבא.

המשמעות: הפחתת 24 שעות מהניסיונות להגיע להסכמה בין הליכוד לכחול לבן, בעוד שעון החול הפוליטי כבר מראה: שישה וחצי ימים בלבד ליציאה לבחירות.

אם אכן בנימין נתניהו ובני גנץ יגיעו לפשרה, עליה דווח השבוע, הניסיון להעביר את התיקונים הנדרשים לשלל החוקים הקשורים בתקציב, שהוא עילת המשבר, יהיה כעת קשה יותר.

מוקדם יותר היום תקף גנץ את התנהלות נתניהו, וקרא לו: "כנס מחר את קבינט הקורונה, לאור העלייה בתחלואה".

"יש לכנס את קבינט הקורונה בדחיפות", כתב גנץ, "גם על רקע הצפי לתחילת מבצע החיסונים. לא ניתן להתחיל בכך ללא הצגת התיעדוף הנדרש לקבינט, ישנן החלטות שאינן מבוצעות, ובינתיים התחלואה מזנקת. אם נדרשות מגבלות - יש לתת על כך התראה מראש לבעלי העסקים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר