המבחן הראשון

כך יצליח קובי שבתאי להחזיר את האמון החרדי במשטרה

השר לביטחון פנים אמיר אוחנה המליץ על ניצב קובי שבתאי למפכ"ל המשטרה הבא. אם ימשיך לפעול כמו בימיו כמפקד מג"ב נגד אלימות משטרתית, יעבור את המבחן הראשון (טור)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: דוברות המשטרה)

אם ניצב יעקב (קובי) שבתאי, מי שאמור להיות ממונה למפכ"ל, יעשב במשטרה את מה שהוא במג"ב לשוטרים אלימים, אין לי ספק שאמון הציבור ברשות האמונה על אכיפת החוק - תעלה משמעותית.

יחסי המשטרה והציבור החרדי, מורכבים הם מאז ומתמיד. הפגנות הקיצוניים, חסימות הכבישים ועוד, הובילו מידי פעם לחיכוכים בין השוטרים לציבור על ביטחונם שמרו.

תקופת הקורונה הפכה לתקופת מורכבת מאוד בנושא זה, בעקבות התחושה השלטת בציבור החרדי כי המשטרה הפעילה אכיפה בררנית ואלימה נגד הציבור.

האמון החרדי במשטרה התרסק פלאים, והמשיך לצנוח עם כל סרטון בו נראו שוטרים מכים באלימות חרדים שלא עטו מסכה, או מפזרים בברוטליות חתונה או תפילה בבית כנסת.

המשטרה מצידה, השקיעה מאמצים רבים כדי להחזיר את אמון הציבור בה - אך ללא הצלחה. בימים בהם כל אחד מתעד מקרה של אלימות משטרתית וממהר לשגר ל'כיכר השבת', אין בכך די.

לא ניכנס בשורות אלו לתגובות המשטרה ולשאלה האם יש מקרים מוצדקים כדי לנהוג ביד קשה, אך וודאי כי סרטון בו נראה שוטר מכה באלימות חרדי/ת משפיע יותר מאשר תגובה, מוצדקת ככל שתהיה, של המשטרה.

כדי להחזיר את אמון הציבור החרדי במשטרה, יש צורך במעשים. כבר שבענו ממילים, הציבור רוצה לראות מעשים אקטיביים שירתיעו שוטרים לנהוג באלימות להבא.

מי שטיפל בחומרה רבה במקרים של אלימות משטרתית, ולא המתין לתוצאות של חקירות מח"ש, היה קובי שבתאי, כיום מפקד מג"ב.

במג"ב, השוטרים ידעו. מי שיתועד מכה באלימות שאינה מוצדקת, יטופל בחומרה מיידית על ידי המפקד.

אחרי שנתיים ללא מפכ"ל מכהן, מתוכם שנה קריטית של אכיפת הקורונה שהביאה לשיא את חיכוך המשטרה באוכלוסייה, לממדים שהשוטרים עצמם לא חלמו עליהם כאשר התגייסו, זה יהיה המבחן המעשי הראשון של המפכ"ל הנכנס.

האם ימשיך ניצב קובי שבתאי בגישתו המחמירה כלפי מקרים של אלימות משטרתית גם כאשר יפקד על המשטרה כולה?

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר