שובר שמאלה?

גנץ: "ירושלים מאוחדת, אך יש בה מקום לבירה פלסטינית"

שר הביטחון התראיין לעיתון סעודי וסיפר כי במסגרת שירותו הצבאי, ביקר בכל מדינות ערב וכעת היה רוצה לשוב לשם לביקור רשמי • הוא קרא לאבו מאזן 'לא להישאר מאחור' (מדיני)

(צילום: Alex Kolomoisky/POOL)

העיתון הסעודי "א-שרק אל-אווסט" מפרסם הבוקר (חמישי) ראיון עם שר הביטחון בני גנץ, בו הוא מתייחס להסכמי השלום שנחתמו לאחרונה בין ישראל לשורה של מדינות, בהם איחוד האמירויות, בחריין, מרוקו וסודאן.

"שירתתי בצבא הישראלי במשך כ-38 שנים, ותאמינו לי - הגנרלים שראו וטעמו את זוועות המלחמה - רוצים יותר מהכל להשיג שלום", אמר גנץ.

בני גנץ הדגיש בראיון כי "שלום במזרח התיכון - לא יהיה שלם בלי הפלסטינים", וקרא לפלסטינים "להצטרף למעגל השלום ולא להישאר בספסלים האחרונים".

בנוגע לערי ירושלים אמר גנץ: "ירושלים תישאר מאוחדת, אך יש בה מקום לבירה פלסטינית. לפלסטינים מגיעה ישות ואני רוצה שהם יקחו חלק בתהליך השלום. אני רוצה להגיע להסדר איתם, ומזמין אותם לקחת חלק בתהליך".

"אנחנו מצידנו רוצים להיפרד מהפלסטינים ורוצים ערבויות לביטחוננו. אם נשיג הסכמות על הנושאים הביטחוניים - הפתרון הפוליטי יבוא בקלות".

לדבריו, "אם נסכים על הדברים הביטחוניים, הפתרון המדיני יבוא בקלות. עלינו לא רק לפתור את הבעיות אלא לשתף פעולה באופן עמוק בכלכלה, במדע, בטכנולוגיה, בחינוך ובכל דבר. זאת הזדמנות היסטורית".

עוד הוסיף בני גנץ כי במהלך שנות שירותו בצה"ל, ביקר בכל מדינות ערב באופן חשאי, וכעת הוא "רוצה לבקר בהן באופן פומבי, ידידותי ושלו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר