הקורונה בציבור החרדי

סקר כיכר השבת: אלו נתוני תחלואת קורונה

מנתוני סקר של 'כיכר', עולה הסבר אפשרי למגמת התחלואה הגוברת במגזרים מסוימים בציבור החרדי. מומחי סטטיסטיקה מתריעים, כי דווקא בקרב אלו שנזהרו ישנה עלייה (חרדים)

אלי דן | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

האם הרגיעה היחסית של המגיפה בתקופה שקדמה להתפרצות הנוכחית, גרמה לשאננות המשפיעה דווקא על המגזרים שהיו זהירים יותר בגל הראשון והשני של מגפת הקורונה?

נתוני סקר התחלואה בכיכר השבת מצביעים על כ-20 אחוזי תחלואה בממוצע בקרב המגזר הספרדי והליטאי, וזאת על פי סקרים שנערכו בחודשים האחרונים.

לפי ניתוח הסקר, במגזר החסידי התחלואה הייתה כפולה ועמדה על כ-40 אחוז.

בימים האחרונים דווח ב'כיכר השבת' על שורת רבנים ושכונות מהמגזר הליטאי בהם פשתה המגפה. יתכן, כי הדיווחים על הגעת החיסונים ארצה שחררה מעט את רמת הזהירות שנשמרה עד עתה, מה שהוביל לתחלואה בריכוזי האוכלוסייה שהייתה זהירה עד כה וחלתה פחות.

בשיחה עם 'כיכר השבת' הסביר מומחה לסטטיסטיקה: "אם חולה קורונה נכנס להתפלל בבית מדרש של מאה איש שטרם חלו, יש סיכוי סביר שידביק מספר רב של מתפללים, אבל אם הוא נכנס לבית הכנסת שבו חלק גדול מהמתפללים כבר החלימו מקורונה סטטיסטית הוא ככל הנראה ידביק פחות אנשים, לכן דווקא המגזרים שהקפידו על ההנחיות עד כה בסיכון גבוה לפתח יותר אחוזי תחלואה גבוהים בשלב הזה"

בשיחה עם 'כיכר השבת' סיפר רב קהילה ירושלמית, כי בכל שלבי המחלה בני קהילתו הקפידו מאוד על כל ההנחיות, ובודדים בלבד חלו, אבל בתקופה האחרונה חלה התרופפות מסוימת שגרמה לנדבקים רבים, "אחד המתפללים אמר לי: להידבק עכשיו בקורונה זה כמו להיפגע במלחמה לאחר שהוכרזה הפסקת אש, מיותר וכואב".

להצבעה בסקר כנסו כאן

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר