"הרסני ומסוכן"

רופאים: דגל שחור מתנוסס על הסגר המתקרב

כמאה רופאים בישראל תוקפים בחריפות חסרת תקדים את מדיניות הסגרים והמגבלות של ממשלת ישראל, שחלקם צפויים לשוב לחיינו בקרוב בשל תחלואת הקורונה המתגברת (חדשות)

דוד הכהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

יותר ממאה רופאים ורופאות חתמו על מכתב, בו הם תוקפים את הסגרים והמגבלות המתוכננים בישראל, בשל התגברות תחלואת הקורונה, ומגדירים אותם "אובדן עשתונות ערכי".

"אנו, רופאים ורופאות בישראל", פותחים הרופאים את מכתבם, "מוחים בחריפות כנגד צעדים בכפייה למניעת התפשטות הקורונה, הכוללים סגר, עוצר, השבתת מערכת החינוך, איכון ומגבלות תנועה".

לדבריהם, מתפקידם "להתריע על המדרון החלקלק והמסוכן של פגיעה בזכויות ונטילת חרויות שמדינת ישראל דוהרת בו. תוך היערכות מתאימה".

"צעדי הכפייה הננקטים ב-9 החודשים האחרונים בארץ מהווים ביטוי לאובדן עשתונות ערכי ועומדים בסתירה ליסודות האתיקה של הרפואה. עננה כבדה רובצת על המשך נקיטתם. הצעדים בכפיה שנידונים כעת הם פגיעה הרסנית בזכויות יסוד אזרחיות, ואכיפה שלהם - נטולת הצדקה רפואית, ודגל שחור מתנוסס מעליה".

ולסיום: "אנו קובעים, כי ניתן להתמודד עם מחלת הקורונה תוך נקיטת הצעדים בהסכמה, מתוך הסברה ותוך שיתוף פעולה של האזרחי. ככל שמדובר בנגיף הקורונה, צעדים בכפייה ובראשם אכיפת מגבלות תנועה מכל סוג הם הרסניים ומסוכנים, ואין בינם לבין מקצוע הרפואה כל קשר. הבסיס לנקיטתם אינו רפואי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר