מעל אלף מקרים

דאגה בישראל מהמוטציה החדשה של נגיף הקורונה

לאחר מעל אלף מקרים של המוטציה החדשה לקורונה שהתגלו בבריטניה, במשרד הבריאות חוששים מפני הגעתה לישראל. נבדקת האפשרות לבדיקות לחוזרים מבריטניה (ארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

חשש כבד בעולם ובישראל לאחר הימצאות המוטציה החדשה של נגיף הקורונה בבריטניה. בימים האחרונים התגלו בבריטניה יותר מ-1,000 מקרים של המוטציה חדשה וישנו אף חשש כי היא מתפשטת מהר יותר מהמוטציות המוכרות.

שר הבריאות הבריטי, מאט הנקוק אמר בנוסף כי על פי המומחים בארצו לא סביר שמוטציה זו תהיה עמידה בפני החיסונים שפותחו כבר לנגיף.

בארגון הבריאות העולמי מסרו עם פרסום העניין, כי מתקיים "קשר הדוק עם גורמים רשמיים בבריטניה לגבי גרסת הנגיף החדשה", וכי המחקרים בנושא ממשיכים. בהולנד, שם כבר נמצא חולה אחד מהמוטציה החדשה, כבר החליטו שלא לקחת סיכון וסגרו את הגבולות עם בריטניה למשך עשרה ימים.

גם במשרד הבריאות בישראל מוטרדים מהנושא ומומחי המשרד בדיונים רבים על כך עם מיטב אנשי המקצוע בארץ ובחו"ל

על פי הדיווח ב-ynet, במשרד הבריאות שוקלים ברצינות לבצע בדיקות ריצוף גנטי לשבים מבריטניה וכן ממדינות נוספות באירופה במקרה שיימצאו חיוביים לקורונה זאת כדי לשלול את האפשרות של כניסת המוטציה לישראל, מחשש שהחיסון לא יעיל כנגדה.

מבחינה מדעית ניתן לפתח חיסון גם לנגיף החדש אבל החשש הוא שהדבר ייקח זמן נוסף ובינתיים רבים יידבקו במוטציה שנחשבת כמדבקת במיוחד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר