ועד נדיר

הגרב"מ אזרחי הסביר; אלו התכונות של 'סלבודקער'

במהלך ועד נדיר שמסר ראש ישיבת 'עטרת ישראל' לבחורים הצעירים, הוא חשף את עולמו הרוחני והסביר לבחורים מה הן שתי התוכנות העיקריות של 'סלבודקער' אמיתי. תיעוד (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(צילום: איתמר קירשבוים)

ראש ישיבת 'עטרת ישראל' וחבר 'המועצת', הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי, מסר במהלך אחד הלילות של חנוכה ועד מיוחד לבחורים הצעירים בישיבה, במודיעין עילית.

בתורף דבריו אמר ראש הישיבה לבחורים כי ל'סלבודקער', יש שתי תוכנות יסוד המלוות אותו בחיים - ואני אפרט אותן".

"דבר ראשון", אמר ראש הישיבה, "לימד אותנו יוצר הסלבודקאיות - רבי נטע הירש - 'האלטער מסלבודקא' - אנחנו בשיטה של לומר בפנים, את טובתו של האדם, מה שאנחנו יכולים לספר יותר על דברים טובים שיש באדם - אנחנו רצים לספר את זה לאותו אדם - לאותו חבר.

"הדבר השני, שכל מה שאנחנו אומרים - זו אמת, זו לא דקולרציה, זה וודאי לא חנופה - אלא אמת, ככה אנחנו חושבים ואנחנו בטוחים שזה כמו שאנחנו אומרים".

הגרב"מ הוסיף ואמר כי "ועד א' של 'עטרת ישראל', הוא ועד מיוחד שלא מצוי דוגמתו מיוחד בכלל הישיבות, הקב"ה עזר לנו עם זה, כשאני רואה אתכם היום - אני בכלל לא מכיר אתכם - בכל אחד נהיה בעירה ענקית של תורה, של הנהגה, של יראת שמים, של נר דלוק, מי שלא חושב כך שיצביע, אני אשתדל להוכיח לו שהוא טועה, אבל לא יהיה אחד כזה - לא בגלל שהוא מתבייש, אלא בגלל שזה לא קיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר