האם פרצה בבכי

עבודות שירות למטפלת חרדית שטלטלה תינוק שהתעוור

בית המשפט גזר 6 חודשי עבודות שירות בלבד על המטפלת שהורשעה כי טלטלה תינוק, לאור העובדה כי קיים קושי ראייתי ואופציה לקבוע חד משמעית כי העיוורון נגרם בגללה (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (ראשון) שישה חודשי עבודות שירות על המטפלת החרדית מירושלים שהורשעה בתקיפת התינוק אהרון אזולאי שהפך לנכה ואיבד את ראייתו.

בהחלטתו קיבל השופט את העונש המקסימלי שהוצע בהסדר הטיעון, לאור העובדה, כפי שצוין בגזר הדין, כי קיים קושי ראייתי להוכיח קשר חד משמעי בין טלטול התינוק לבין העיוורון.

ההורים של אהרון אמרו בתגובה לגזר הדיון המיקל: "בעזרת השם לא נוותר. נלך עד הסוף כדי להשיג צדק לבן שלנו. שישה חודשי עבודות שירות וקנס של 5,000 שקל זה לא צדק. אנחנו חושבים שהמטפלת צריכה להיכנס לבית סוהר. אנחנו חושבים על מטפלות שעובדות עם ילדים אחרים ויראו את פסק הדין של היום. שיידעו שאם הן יגעו בילד פה בישראל זה לא יעבור להם בלי כלום".

לפי כתב האישום, יומיים אחרי שהחלה המטפלת החרדית לטפל בתינוק, מסיבה לא ברורה, היא אחזה בתינוק כשראשו ללא תמיכה וטלטלה אותו בחוזקה.

לאחר שהתינוק איבד את הכרתו, היא נמנעה מלהזעיק את כוחות ההצלה, ובמקום זאת התקשרה לבעלה ודיווחה לו על מצבו של התינוק. עם סיום שיחת הטלפון בין השניים, הבעל דיווח למד"א על המקרה וכוחות רפואה הוזנקו למקום.

כשהגיעו לדירתה של המטפלת, הם הבחינו בתינוק כשהוא מחוסר הכרה ומתקשה לנשום, וניסו לברר עמה את הרקע לאירוע, אך היא הגיבה בשתיקה ולא שיתפה עמם פעולה.

מהפרקליטות נמסר: "במקרים של "טלטול" תינוק קשה מאוד לזהות ולפענח את מנגנון הפגיעה ולבודד את הנזקים שנגרמו כתוצאה ממנו. גם תיק זה הוא מורכב מאוד ודרש בחינה מעמיקה של מידת הפגיעה והנזקים שגרמה המטפלת לתינוק.

"הפרקליטות עשתה מאמצים רבים להגיע לחקר האמת והנחתה את המשטרה למצות את החקירה. במסגרת זו פנו לקבל חוות דעת של מומחים שונים, שבדקו את מצבו הרפואי המורכב של התינוק ואת האפשרות לייחס את העבירה ואת מכלול הנזקים למטפלת הנאשמת.

"מטעמי צנעת הפרט וסודיות רפואית לא נוכל לפרט מעבר לכך ולהסביר את מלוא השיקולים שהביאו להסדר הטיעון. אולם הדברים הוסברו למשפחה, שלוותה ע"י הפרקליטות לאורך כל הדרך, ועמדתם באשר להסדר נלקחה אף היא בחשבון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר