טור תגובה

מאמינים לקונספירציות החיסון? כנסו לקרוא

זה בסדר לקרוא מודעות 'גיוועלד', מעניין להיכנס לעולם של מתח והרפתקאות. אבל את החיים שלכם אל תפקירו / ראובן גשייד קרא את הקונספירציות, ומגיב עם טור מנומק (טור דעה)

ראובן גשייד | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

משהו מוזר קרה לנו בקורונה. עד בואה לעולם היו לנו לכל בעיה דמויות מפתח, כאלו שהיו המילה האחרונה בתחום שלהם. לא סגרנו על השקעה כלכלית לפני שהתייעצנו עם כלכלן, לקחנו משכנתא רק אחרי ייעוץ עם יועץ משכנתאות, וכמובן, טיפול רפואי היה מתבצע אצל רופא מומחה בתחומו ואם הנושא היה סבוך ידענו שניגשים לרב פירר. המילה האחרונה בתחום הרפואה.

הקורונה הביאה איתה חוץ מריחוק חברתי, טלטלות כלכליות ושינוי בכל אורח חיינו, גם מושגים חדשים בתחום האחריות הרפואית. פתאום למילים 'כולם אומרים' נהיה כבוד כמו לדעתו של רופא מומחה.

הקורונה מהווה כר נרחב לדמיון, להזיות ולספקולציות מכל תחום. זה נחמד לדבר על זה, מחזיר אותנו לימי הילדות ולספרי המתח שקראנו, אבל אי אפשר להתנהל לפי פחדים לא מבוססים.

החיסון לקורונה לא הומצא על חלל ריק. מאז פרצה הקורונה לחיינו היתה משאלה אחידה לאוכלוסיית העולם. מכנה משותף לכל האנושות לא משנה בני איזה דת או איזה גזע. האנושות חיכתה לסיים עם הסאגה הזו. האנושות חיכתה לחיסון.

ועכשיו כשהחיסון כבר כאן אנחנו מעקמים את האף. פתאום הפכנו למומחים. אנחנו שואלים בטון אינטלגנטי?: "כמה שנות נסיון יש לו לחיסון הזה?"

לקינוח אנחנו לוקחים כדור משכך כאבים חזק. הראש כואב מכל הויכוחים. אנחנו לא נעצרים כדי לבדוק מי אישר את הכדור הזה שלקחנו עכשיו, מה הסכנות העומדות בלקיחתו. ובכלל, אולי טמונים בו שבבים קטנים שעלולים להשתלט עלינו ועל כל העולם...

ובכן, בואו ונעשה סדר. יש בעולם שלנו כללים, איך מאשרים תרופה. על כמה נבדקים היא צריכה להיות. מה הם סיכונים אפשריים ומה סיכונים שאינם אפשריים. ברור שהאזרח הקטן לא יכול להבין בזה. בשביל זה יש מומחים. בשביל זה כל מדינה מתוקנת מעמידה לעצמה מכון תקנים לתרופות שבודק עבור האזרח הקטן אלו תרופות מאושרות, מה מסוכן ומה ניתן לקחת לבד ועל מה צריך מרשם רופא.

(אגב, חשוב שתזכרו את זה בפעם הבאה כשתראו פרסומת על אבקת פלאים המסייעת לירידה במשקל מבלי שצריך להפסיק את הזלילה. לא פעם הכדורים הטבעיים המבטיחים שמשווקים ללא אישור מסתיימים באסונות כמו אירועים לבביים ובעיות אחרות.)

אז יש לנו חיסונים עכשיו. מכון התרופות האמריקאי, האירופאי והישראלי - כל אחד בנפרד אישר אותם. במכונים הללו יושבים אנשים שיודעים לא פחות מאיתנו על הסכנות הטמונות בתרופות. במכונים הללו יושבים אנשים שיודעים שהחתימה שלהם בעלת משמעות. שאישור שאינו אחראי מספיק יחסל את הקריירה שלהם מיידית, והם אישרו אותו. אבל אנחנו עדיין קוראים בעניין מודעות רחוב ענקיות סטייל גיוועלד ומתחילים להתלבט. אולי החיסון הזה הוא בכלל דרך של ביל גייטס לשלוט עלינו ואולי אחרי שניקח אותו כל הDNA שלנו יהונדס וישתנה לחלוטין. עובדה. כך כתוב במודעה.

אבל בואו נזרום רגע עם החששות הללו. אולי באמת התאגדו כל מעניקי האישורים למיניהם למזימה המרושעת להרוג אותנו, להרוס לנו את איכות החיים. אולי הם חויבו לאשר מבלי לבדוק לעומק. ואולי אם אני אתחסן אהיה הקורבן למזימה שלהם.

ההלצה העממית מספרת על אדם שהגיע לבית החולים לעבור ניתוח. הוא שכב על שולחן הניתוחים מפוחד כל כולו. המנתח ניסה קצת להרגיע אותו ושאל: למה אתה מפחד כל כך? ענה האיש: "כי זו הפעם הראשונה שאני עומד לעבור ניתוח". "אז מה", ענה לו הרופא הרופא, גם אצלי זו הפעם הראשונה שאני מנתח..."

שואלים מה ההבדל בין טיסה לניתוח? מדוע לפני שאנחנו ניגשים לניתוח אנחנו מבררים לעומק מיהו המנתח המקצועי ביותר וכמה שנות הניסיון שלו בעוד כשאנחנו עומדים לעלות על מטוס אנחנו לא מבררים על הותק והניסיון של הטייס, הרי גם בטיסות עלולות לקרות אסונות מסכני חיים?!

התשובה פשוטה מאד: בניתוח המנתח מסכן אותך והוא עצמו אינו בסכנה בעוד שבטיסה הטייס ואתה נמצאים באותו המצב.

כרגע הרופאים ואנחנו נמצאים באותה הטיסה. נגיף הקורונה מאיים על כולנו. נכון שקבוצות הסיכון בעיקר בחזית אבל הסגל הרפואי נמנה על הקרבנות המשמעותיים של הקורונה כי הם הכי חשופים.

הפעם ההמלצות של הסגל הרפואי אינן תאורטיות. הפעם הן מכוונות גם לעצמם.

בהרבה מקרים רפואיים מורכבים כאשר היתה התלבטות על טיפול רפואי מסוכן מחד כשהמצב מסוכן עוד יותר מאידך, אני נוהג לשאול את הרופא: לו היה מדובר באמא שלך/ בבן שלך - מה היית עושה? ההחלטה האישית שלהם לימדה אותי על תפיסתם הם.

כרגע אנחנו לא צריכים לשאול. הנתונים מול עיננו. רוב מוחלט של אנשי הרפואה בישראל הולכים להתחסן בעצמם!

בדקתי את זה. שוחחתי עם טובי אנשי הרפואה בישראל. הם לא רק ממליצים על החיסון אלא גם רוצים להיות מהראשונים שמקבלים אותו.

הרבה אנשים עוברים את הקורונה בקלות. קצת בלי ריח, עם חום, כבדות ושיעול מעצבן. אבל יש גם כאלו שלא. יש כאלו שהקורונה התעמתה עם הריאות שלהם ונצחה אותם, שהם מונשמים ומורדים או שרח"ל כבר נפרדו מאיתנו.

אין דרך לדעת איך אני אגיב לקורונה מבלי לעבור אותה. וגם אם נניח שאני בטוח שאצלי זה יעבור בסדר. יש עוד סוג של נפגעי קורונה. לא נעים לדבר עליו. זה הזן של האנשים שעברו את הקורונה מאד בקלות אבל הדביקו אדם בקבוצת סיכון שעבר את זה פחות בקלות. לא כיף להמשיך את החיים בידיעה שמבלי משים היית שותף בפרידתו של אדם אחר מהעולם.

זה בסדר לקרוא מודעות 'גיוועלד', מעניין להיכנס לעולם של מתח והרפתקאות. אבל את החיים שלכם אל תפקירו. רציתם אישורים - קיבלתם אישור של המכון האמריקאי האירופאי והישראלי, רציתם לשמוע מה אומר הרב פירר - הוא פרסם את חוות דעתו, עניין אתכם מה הולכים לעשות אנשי רפואה בישראל - יש לכם.

כל עוד לא היה לנו חיסון הסתפקנו בעידוד עצמי וראיה חיובית. עכשיו יש לנו חיסון. תנצלו את זה.

בקורונה היו רגעים יפים של אחדות, של התלכדות למען הזולת. אבל לצערנו הנגיף הזה היא יחד איתו בעיקר פלגנות. כולם ידעו להאשים את כולם בנזקי הנגיף. אצבע מאשימה וכועסת היתה מאפיין מרכזי בתקופה הקשה שעברה עלינו. עכשיו עם החיסון באה הזדמנות להשאיר את הפלגנות יחד עם הנגיף, רק בספרי ההסטוריה. יש לנו כעת דרך להיות כולם למען כולם, נלך להתחסן ובכך נייצר חברה ללא קורונה. נעזור בזה גם לשכן שנראה בריא ואנחנו לא יודעים על מחלת רקע קשה שהוא מעדיף להשאיר חסויה. ניתן בזה זדמנות לכל הקשישות והקשישים בישראל לחזור להנות מביקורים של יקיריהם, הדיור המוגן לא יהיה סגור ובני ובנות נוער יוכלו לשוב להתנדב שם ולשמח את האנשים המתגוררים שם. הרבה דם רע עבר ביננו בשנה האחרונה. יש לנו הזדמנות לתקן!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר