"שדה קרב"

בעקבות ההפגנות הסוערות: הופסקו עבודות הרכבת הקלה

ההפגנות הסוערות ברחוב בר אילן נגד מעבר הרכבת הקלה הביאו למכתב ממנהל הפרויקט בו הוא דורש לעצור לאלתר את המשך העבודות לאור הנזקים שגרמו המפגינים, כולל תקיפת מהנדס (ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
המפגינים שרפו דחפור (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הרחבת תוואי הרכבת הקלה בירושלים: תושבים בשכונת בר אילן שנלחמו באחרונה נגד עבודות הבניה, התפרעו בצורה אלימה נגד כלי עבודה ונגד עובדים, מה שהביא לעצירת העבודות.

מנהל הפרויקט, ציון ברנץ שיגר מכתב לאחראים בו הוא מודיע להם: "אנו נאלצים לעצור את ביצוע העבודות לאלתר", וזאת בשל התנהלותם של חלק מהמפגינים נגד העבודות.

במכתבו, הוא מפרט כיצד הסדר התנועה הושמד על ידי החרדים המתנגדים להקמת הרכבת בשכונתם, תוך שהוא מספר כי בלילה האחרון אף תקפו את מהנדס הביצוע.

הוא מציין כי למרות שהמשטרה נוכחת במקום, המפגינים מצליחים כי הם פועלים במקומות שונים, ואחרי שהמשטרה עוזבת את המקום - הם משמידים לחלוטין את ההסדר.

הוא מציין כי פעילות המפגינים גורמת לנזקים כספיים אדירים, פגיעה בלוחות הזמנים בטיחות העובדים וכלי הרכב הנפגעים מיידויי האבנים.

לכן, כאמור, הוא מודיע על עצירת כל העבודות לאלתר, עד למציאת פתרון יסודי וכולל שיאפשר להם לבצע את עבודתם, בלי הפרעת המפגינים החרדים.

בתוך כך, ל'כיכר השבת' נודע כי המשטרה עצרה הבוקר את אחד המפגינים בחשד למעורבות בוונדליזם במהלך ההפגנות נגד עבודות הרכבת הקלה. בסיום החקירה, שוחרר בתנאים מגבילים.

המפגינים, מרביתם מאנשי 'העדה החרדית', מוחים נגד תוואי הרכבת הקלה שצפוי לעבור בשכונות החרדיות בעיר, וזאת מחשש שהרכבת, שאמורה לעבור ברחוב בר אילן, תביא עמה פריצות לשכונות.

יצוין כי לא מעט רבנים חרדים תומכים בתוואי הרכבת הקלה, שאושר בסיוע הנציגים החרדים במועצת העיר, לאחר שהוכנסו בתוואי שינויים רבים, כפי דרישת הרבנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר