ריסון מהודק?

הדיון בקבינט הקורונה הסתיים ללא החלטה

אחרי שקיבלו החלטה להכניס בכפיה לבידוד את השבים ממדינות אליהם כבר הגיעה המוטציה החדשה של הקורונה, התפזרו חברי הקבינט בלי החלטה על ריסון מהודק (אקטואלי)

(צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

למרות העליה בתחלואה וההחלטה הקודמת להטיל ריסון מהודק במקרה בו יהיו יותר מ-2,500 נדבקים ביממה, קבינט הקורונה הסתיימה היום (ראשון) ללא קבלת החלטות.

פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, המליץ על ריסון מהודק - כולל סגירה כמעט מוחלטת של המסחר. מנגד, המשנה לראש המל"ל איתן בן דוד המליץ להודיע מראש על סגר מלא.

לדבריו, "אני לא מאמין שריסון מהודק יביא לתוצאות, אלא לסגר. ומי שישלם את המחיר הם העובדים והמובטלים. בסגר מתוכנן נוכל לייצר תנאים אפקטיביים לחיסונים. אם שואלים אותי, יש לבחור תאריך עוד שבוע לסגר כללי מתוכנן לשלושה שבועות שיוריד את התחלואה".

שר הכלכלה עמיר פרץ הציע ש"אם יש לנו עכשיו שלושה חודשים להתמודד עם התחלואה, בואו נקבל החלטה להשאיר את המשק פתוח עם תו סגול מחמיר עד 15 בינואר - ואז ניכנס לסגר מלא לשלושה שבועות. אמרתי את זה כבר לפני חודשיים ואני חוזר על זה עכשיו".

לדברי עמיר פרץ, "ריסון מהודק זו התעללות באוכלוסיות, פגיעה במשק ובכלכלה בישראל, יצירת תרבות של אבטלה ועוני. הגיע הזמן שנקבל החלטה אמיצה ואני מבקש לקבל החלטה כבר היום. עם כל הכבוד להצעות משרד הבריאות, אנו צריכים לנהל סיכונים ולא לסגור הכל. מספיק להפיל את הנטל כל הזמן על אותה אוכלוסייה".

שר המדע והטכנולוגיה יזהר שי גם התבטא נגד ריסון מהודק: "אין צורך בריסון מהודק, צריך להמשיך במדיניות הנוכחית של הסברה, סגרים דיפרנציאליים על מוקדי תחלואה, אכיפה וקנסות. לא לסגור את המסחר, לא לסגור שווקים וחנויות, לא לסגור שום דבר שפתוח עכשיו. צריך להודיע שמדינת ישראל תיכנס לסגר מלא של 3 שבועות כשנגיע, אם נגיע, לתחזית של 1,500 חולים קשה. בכל מקרה, מערכת החינוך צריכה להישאר פתוחה, בכל הארץ, לאורך כל התקופה, כולל בימים שבהם נהיה בסגר, אם נגיע לשם".

שר החינוך יואב גלנט הציע בישיבה שכל מוסדות החינוך יישארו פתוחים, גם בערים אדומות וכתומות - למעט בתי ספר שבהם יימצאו חמישה חולים ויותר.

שר הבריאות יולי אדלשטיין הסביר מדוע עדיף ריסון מהודק על פני סגר. "ההבדל בין ריסון מהודק לסגר הוא החינוך, וברור שנצטרך להיכנס לריסון מהודק או לסגר. תהיה פגיעה במסחר, אבל זה כסף וזה לא שווה ערך לחינוך, לכן אני מעדיף להשאיר עד כמה שניתן את החינוך פתוח".

שר הביטחון בני גנץ אמר, "אני מקשיב לשיחה שמתנהלת ארבע-חמש שעות. אנחנו צריכים לאזן בין בריאות לכלכלה. בנתונים הקיימים ועם התחלת החיסונים, אני הייתי מציע להמשיך ללא הגבלות חדשות עד כמה שניתן וללכת לסגר מתוכנן עוד שבועיים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לו: "אנחנו רואים מה קורה באירופה, ולכן להמשיך כרגיל זו החלטה לא נכונה. אנחנו צריכים ללכת לישיבה נוספת לקבל החלטות ולהצביע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר