פשרה אין, הארכה יש

הליכוד וכחול לבן סיכמו: שבועיים נוספים למו"מ

בנימין נתניהו וגנץ שוב לא הכריעו, ובמפלגות הוחלט להמשיך את השיח שימנע בחירות. בהודעה שפרסמה כחול לבן נכתב כי הוחלט להאריך את המשא ומתן בשבועיים (פוליטי מדיני)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

נתניהו וגנץ שוב לא הכריעו, ובמפלגות הוחלט להמשיך את השיח שימנע בחירות: בהודעה שפרסמה כחול לבן נכתב כי הוחלט להאריך את המשא ומתן בשבועיים רק בתנאי שתקציבי המדינה 2020 ו-2021 יועברו עד 5.1 - אחרת הכנסת תפוזר והבחירות תהיינה במועדן המקורי, 23.3.

בכחול לבן הדגישו, כי אם לא יראו שהמשא ומתן מתקדם אל עבר תקציבים, הצעת החוק שמאריכה את מועד התקציב בשבועיים תימשך וכך הכנסת תתפזר כבר בשלישי בלילה.

כמה דקות לאחר הודעת כחול לבן כבר ניתן היה להבין שפני הצדדים לא באמת לפשרה, כאשר הליכוד, השותפה למשא ומתן, פרסמה הודעה בה נכתב: "אם מישהו מאמין שהליכוד יסכים ל'ממשלה בתוך ממשלה' - הוא חי בסרט". בכחול לבן השיבו במתקפה משלהם: ‏"אם מישהו חושב שכחול לבן תסכים לדריסת רגל של נאשם בפלילים בנושא מינוי שופטים וגורמי אכיפת חוק - הוא חי בסרט".

בכחול לבן מצפים שוועדת הבחירות תתיישר לפי ההסכמים הקואליציוניים הנרקמים, כך שאם המשא ומתן לא יצליח יום הבחירות יתקיים ב-23.3. אבל לא מן הנמנע שוועדת הבחירות תדרוש לספור 90 ימים מיום פיזור הכנסת, אם וכאשר, ב-5.1. כך ייצא מצב שאותו חיפש ראש הממשלה בנימין נתניהו: בחירות בעיכוב של 14 ימים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר