לאחר דרמה לילית

רה"מ הופתע: הכנסת צפויה להתפזר וישראל תלך לבחירות

נתניהו הזעיק את חברי הכנסת, לאחר חצות לילה, בכדי לתמוך בחוק שהיה מאפשר דחייה באישור התקציב, אך ח"כיות מסיעתו ו'מכחול לבן' מרדו והחוק נפל. ישראל הולכת לבחירות רביעיות (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(תמונה: דני שם טוב, דוברות הכנסת)

הצעת החוק לדחיית מועדי התקציב נדחתה הלילה (שלישי) במליאת הכנסת ברוב של 49 מתנגדים מול 47 תומכים, מה שצפוי להוביל את ישראל לבחירות רביעיות. הכנסת צפויה להתפזר ב אופן אוטומטי, הלילה בחצות, בשל העובדה שתקציב המדינה לא אושר.

הרוב נגד החוק הושג בזכות חברות הכנסת מיכל שיר ושרון השכל מ'הליכוד'. שיר הצביעה נגד החוק והשכל נעדרה מהמליאה. השתיים הוכרזו כ'מורדות'. מיד לאחר ההצבעה שיר הודיעה על הצטרפותה לסיעתו של גדעון סער.

כמו כן, חברי הכנסת אסף זמיר, מיקי חיימוביץ' ורם שפע מ'כחול לבן' החליטו להצביע נגד החוק המיוחד ובכך, גם הם, הובילו לביטול האפשרות להארכה של למעלה משבוע בכדי לנסות ולהגיע להסכמות בין 'כחול לבן' ל'הליכוד'.

כאמור, לאחר דיון ממושך שכלל למעלה מחמישים דוברים, סיכום דיון של שעה וחצי והצבעה שמית, מליאת הכנסת דחתה את הצעת חוק-יסוד: הכנסת - התפזרות בשל אי-קבלת חוק תקציב והמועד להגשתו לכנסת. 47 ח"כים תמכו בהצעה לעומת 49 שהתנגדו.

רגע לפני ההצבעה, ביקש ראש הממשלה בנימין נתניהו את רשות הדיבור במליאה ואמר: "התעכבתי משום שבשעה 24:00 בדיוק, קיימתי שיחה עם אחת מראשי החברות הגדולות בעולם שמפתחת חיסונים. ביקשתי ממנו להקדים משלוחי חיסונים לישראל ובאותה הזדמנויות שאלתי אותו מה ההתפתחות לגבי המוטציה. הוא סיפר שיש להם פיתוחים ומחקר, וההערכה שלהם שהחיסון שיש בידנו יכול באפקטיביות גדולה לטפל במוטציה. הם ידעו את זה תוך ימים וזה כמובן בשורה גדולה לאנושות ולעם ישראל.

"זה מה שעשיתי בשעה הזו. במשך היום עבדתי יחד עם חברי לסגור את השמים נגד המוטציה שיכול להיות שהיא כבר כאן".

לדבריו: "בשעה הזו היינו צריכים ללכד כוחות ולמצוא כל דרך למנוע את הבחירות המיותרות האלה. ברגע האחרון בני גנץ נסוג מהדברים שהסכמנו עליהם כדי לעצור את הדיקטטורה הפקידותית משפטית פה, אבל הוא לא עמד בלחץ של ניסנקורן וחבריו ואנחנו לא יכולים להסכים לזה. ולכן כחול לבן הולכים לגרור אותנו לבחירות מיותרות. אני לא חושש מהבחירות, אנחנו ערוכים לזה ואנחנו ננצח, אבל זה מיותר. אני אצביע בעד המשך קיום הממשלה."

ראש האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד הגיב: "על מי אתה עובד, לא מעניינת אותך המוטציה מעניינת אותך רק הרוטציה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר