בחירות 2021

ליל החניות בכנסת: הליכוד הכריז על 'מרידה'

חברי כנסת שהתחבאו במכוניות ונכנסו למליאה ברגע ההצבעה • חברת הכנסת שהצביעה נגד עמדת נתניהו הודיעה על מעבר לסיעת סער וההכרזה של 'הליכוד' (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
ח"כ אסף זמיר במליאה, אמש (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)

עד הרגע האחרון היה נראה שראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר הביטחון, בני גנץ, הצליחו להשיג רוב לחוק שיאפשר את דחיית אישור התקציב, מה שהיה מונע הליכה לבחירות כבר הלילה חצות ומאפשר מספר ימים של המשך המשא ומתן בין המפלגות.

אך ברגע ההצבעה הפתיעו חברי כנסת מ'כחול לבן' ו'הליכוד' והצביעו נגד עמדת ראשי המפלגות והפילו את החוק, מה שיוביל לפיזורה של הכנסת עוד הלילה והליכה לבחירות רביעיות בתוך שנתיים בלבד.

חברת הכנסת מיכל שיר הסתתרה ברכבה בחניון הכנסת ובשלב ההצבעה נכנסה במהירות והצביעה נגד החוק. לאחר מכן הודיעה על פרישה מהליכוד והצטרפות לסיעתו של ח"כ גדעון סער.

לאחר ההצבעה הסבירה: "אני שלמה עם מצפוני לעשות את המעט שביכולתי כדי לסיים את המופע המביך הזה של ממשלה תקועה ומסוכסכת שמחזיקה מדינה שלמה בת ערובה של כסאות פוליטיים ולכן אתפטר מהכנסת ואצטרף ל'תקווה חדשה' בראשות גדעון סער".

חברת הכנסת שרן השכל לא השתתפה בהצבעה ולא הגיבה להודעות הקוראות לה להגיע למליאה. יו"ר סיעת 'הליכוד', ח"כ מיקי זוהר, הודיע כי יכריז על השתיים כ'מורדות': "לאחר שביקשתי להכריז על יפעת שאשא ביטון כפורשת, אבקש להכריז כך גם על ח"כ מיכל שיר ועל ח"כ שרן השכל.

"שיר הצביעה בניגוד לעמדת הסיעה והשכל סירבה להגיע להצבעה וזאת בניגוד לעמדת סיעת הליכוד שעשתה הכל כדי למנוע את הבחירות. הגיע הזמן לשים סוף לאלו שמנצלים את תנועת הליכוד ופועלים נגדה".

חברי הכנסת אסף זמיר, מיקי חיימוביץ ורם שפע, הפתיעו גם הם את ראשי מפלגתם כאשר נכנסו למליאה והצביעו נגד דחיית מועד אישור התקציב. רם שפע הסתתר בחניית הכנסת ונכניס - כמו מיכל שיר 0 רק בשעת ההצבעה וסייע בהפלת החוק.

ח"כ מיקי חיימוביץ הסבירה את הצעד שלה: "בנימין נתניהו נכשל בכלכלה, נכשל בטיפול בנגיף הקורונה, ונכשל במבחן הכי בסיסי של כל נבחר ציבור, והוא לנהוג ביושר ולהגיד את האמת לעם ישראל. דחיית פיזור הכנסת לשם מיצוי המו"מ היא לא יותר מאשר מריחת זמן מיותרת ולכן, היום התנגדתי לה.

"כאשר מונחים על השולחן ערכי ליבה של הדמוקרטיה, מהות שלטון החוק, אנחנו לא יכולים לתמוך בהצעה ולאפשר למו"מ חסר התכלית והשקרי להימשך. נתניהו לא ראוי לאמון אפילו לא לעוד יום אחד נוסף. החלטתי לפעול בהתאם לצו מצפוני למרות עמדת כחול לבן. חייבים לשים סוף לטירלול שעובר על המדינה שלנו. נקוה לימים טובים יותר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר