מול מצלמות 'כיכר'

"הראשון שזיהה"? נתניהו צפה מראש את מפלתו בהצבעה

ראש הממשלה, שניסיונותיו אמש להשיג רוב שימנע את היציאה המוקדמת לבחירות כשלו, בשל תרגיל הטעיה שרקמו 'מורדים' מהקואליציה, לא ממש הופתע: זו היתה הערכתו המוקדמת • צפו (חדשות)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת. תמונה, ארכיון: Yonatan Sindel/Flash90)

טרם ההצבעה הדרמטית לפנות בוקר (שלישי) בכנסת, בה ח"כים מרדו במשמעת הסיעתית, הפילו את החוק לדחיית המועד האחרון לאישור תקציב המדינה ובכך הובילו לפיזור הכנסת הלילה בחצות, צפה ראש הממשלה נתניהו את שעתיד להתרחש; כך מתברר מדברים שהשמיע למצלמות 'כיכר השבת'.

רגעים קודם שנכנס למליאה להשתתף בהצבעה, שהתהפכה כאשר ח"כים מהקואליציה נכנסו ברגע האחרון והצביעו נגד, קבע נתניהו כי חברים מ'כחול לבן' כך אכן ינהגו והעריך כי בסופו של דבר הוא יפול - אם כי כנראה לא צפה שגם ח"כיות מסיעתו - שיר שנמנעה והשכל שנעדרה - יטלו חלק במהלך.

ח"כ זמיר מ'כחול לבן' מגיע ברגע האחרון ומצביע נגד (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)

במסדרונות הכנסת, מול המיקרופון של 'כיכר השבת', התייחס תחילה ראש הממשלה למשבר הקורונה, ואמר: "במשך כל היום עסקתי בסגירת השמיים נגד המוטציה החדשה שמשתוללת בעולם ואנחנו מקווים שהיא לא נכנסה לישראל, אבל יכול להיות שהיא כבר פה".

"במקביל, איחרתי לכאן כי קיימתי שיחת טלפון, בחצות, עם אחד מראשי החברות הגדולות שמפתחות חיסונים, ואני מנסה לקדם עוד מיליוני חיסונים, עוד יותר מהר, להגיע הנה, כדי שיהיו לנו חיסונים גם לכל התפתחות אפשרית. כמובן שעיקר השיחה נסבה על החיסון נגד המוטציה. הוא הסביר לי, שיש סיכוי טוב מאוד שהחיסון שלהם מטפל במוטציה. הם עושים עכשיו את הניסיונות, והוא הסביר איך הם עושים את זה".

בשלב זה עבר נתניהו לענין הבחירות: "זה מה שאני עושה בשעה 00:00, כששם עוסקים בפוליטיקה קטנה. זה הזמן שאסור ללכת בו לבחירות, זה שיא של חוסר אחריות ללכת בו לבחירות בשעה זו, אבל לצערי זה מה שגנץ עושה".

*היו לנו הסכמים חשובים, שהיו מונעים את הבחירות. ברגע האחרון גנץ נסוג בו, בגלל הלחץ של ניסנקורן. הוא לא שולט במפלגה שלו", אמר נתניהו: "אחרי שגנץ הסכים לדרישתנו לעצור את הדיקטטורה הפקידותית-משפטית הזו, שרומסת את הדמוקרטיה ברגל גסה, הוא נסוג בו. הוא לא שולט במפלגה".

ח"כ שפע מ'כחול לבן' מגיח מהיציע המבודד ומצביע נגד (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)

כאן נתניהו כאמור העריך בביטחון: "זה מה שיוביל אותנו לבחירות, ואנשי כחול לבן יצביעו נגד. גנץ מתעקש להקים ממשלה בתוך ממשלה, במקום ממשלה יציבה. אנחנו לא יכולים להסכים, לא לדיקטטורה הפקידותית-משפטית, לא לממשלה בתוך ממשלה, וחבל".

"באתי הנה כדי להצביע בעד החוק שדוחה את הבחירות, ומאפשר תקציב, אבל לצערי כנראה זה לא יעבור", שב ראש הממשלה על הערכתו באשר לסיכויי החוק. "אנחנו לא רוצים בחירות, אבל מרגישים מאוד בטוחים בבחירות, משום שאנחנו מרגישים שהציבור יודע מי מביא הנה מיליוני חיסונים, מי עושה ארבעה הסכמי שלום בארבעה חודשים, מי בולם את איראן ושומר על הביטחון ומי ידאג לשיקום הכלכלה. לכן, אם אין ברירה ונלך לבחירות, אנחנו ננצח".

במענה לשאלת כתב 'כיכר השבת' אם יהיו עוד הסכמי שלום במהלך מערכת הבחירות, השיב ראש הממשלה נתניהו: "תתכוננו לעוד הרבה הפתעות בדרך...".

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר