אכזבה לגנץ

"יש מגבלות": חברי 'ועדת הצוללות' - התפטרו

"במגבלות שהוטלו על עבודת הוועדה, חוששני שאין כל אפשרות ממשית לבצע בדיקה אפקטיבית ואמינה בנושא כה חשוב למדינה", כתב יו"ר וועדת הצוללות - שהתפטר (חדשות)

דוד הכהן | כיכר השבת |
חברי הוועדה שהתפטרו (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

חברי ועדת בדיקה מטעם שר הביטחון בני גנץ לרכש הצוללות וכלי השיט, פרשה בה ראש הממשלה היה חשוד, הודיעו היום (שלישי), כי החליטו להתפטר מתפקידם.

כזכור, לפני יותר משבועיים, הודיע היועץ המשפטי לממשלה כי הוא הוא לא מוכן שהוועדה תתחיל את פעילותה לפני שהסוגיות העומדות במישור הפלילי תסתיימנה.

הוועדה החליטה בכל זאת להתכנס, כדי לבחון את לוחות הזמנים ושאר העניינים הלוגיסטיים, אך היום כאמור החליטו חברי הוועדה בראשות השופט בדימוס אמנון סטרשנוב, להודיע כי הם מתפטרים והם שלחו מכתב לגנץ מכתב.

במכתב שכתב יו"ר הוועדה אמנון סטרשנוב לגנץ, כתב: "מהדיונים המתנהלים בנושא סמכויות הוועדה בין היועץ המשפטי למערכת הביטחון ובין נציגי היועץ המשפטי לממשלה, הנני למד כי נוכח ההליכים הפליליים המתנהלים במקביל, בדעתו של היועץ המשפטי לממשלה להטיל מגבלות של ממש על עבודת הוועדה".

"במצב הדברים הנוכחי", הוסיף סטרשנוב, "חוששני כי הוועדה נותרה עם סמכויות מוגבלות ביותר שלא יאפשרו לה למצות את הבדיקה ולהגיע לחקר האמת, חשתי שזו משימה לאומית ציבורית חשובה ביותר".

לסים נכתב במכתב: "אך במגבלות שהוטלו על עבודת הוועדה, חוששני שאין כל אפשרות ממשית לבצע בדיקה אפקטיבית ואמונה בנושא כה חשוב למדינת ישראל".

יצוין, כי שר הביטחון בני גנץ, שיזם את הקמת הוועדה, חושב להקים וועדה עם שופטים חדשים, אך לא בטוח שיצליח במידה ויתקיימו בחירות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר