גנץ חתם:

איראן העבירה כסף לחמאס; ישראל תפסה

שר הביטחון, בני גנץ, חתם על צו לתפיסת 4 מיליון דולר שהועברו מאיראן לחמאס • הצו יאפשר לפעול כנגד איש העסקים זוהיר שמלח' ומשפחתו בעולם, פיזית ופיננסית (ארץ)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)

בהמלצת המטה הלאומי ללוחמה כלכלית בטרור (מט"ל) שבמשרד הביטחון, שר הביטחון, בני גנץ, חתם על צו לתפיסת 4 מיליון דולר שהועברו מאיראן לארגון הטרור חמאס ברצועת עזה.

הכסף יועד לפיתוח תשתיות טרור של חמאס בעזה, לרבות ייצור אמצעי לחימה ותשלום לפעילי הארגון, ומקורו בממשל האיראני שפועל כנגד מדינת ישראל.

הצו הוצא נגד איש העסקים העזתי זוהיר שמלח' וחברת החלפנות "אלמתחדון" שבבעלותו. צו דומה נחתם בחודש פברואר 2020, אך בעקבותיו וכדי לטשטש את קשריה עם ארגון חמאס, שינתה חברת "אלמתחדון" את שמה והחלה לפעול בשם חדש: "אלמרכזיה ללצראפה".

הצו המעודכן כולל בנוסף לשם החלפן זוהיר שמלח' ולשמה הקודם של החברה, גם את שמה החדש ואת פרטיה של החברה.

צו התפיסה המנהלי שעליו חתם שר הביטחון, מכוח סמכותו לפי חוק המאבק בטרור, התשע"ו-2016, מאפשר לתפוס כספים של חברת החלפנות בכל מקום שבו יימצאו או רכוש בשווים של הכספים.

איש העסקים זוהיר שמלח' תפס את מקומו של חאמד אלחצ'רי, חלפן הכספים המרכזי של חמאס שהיה מקורב ליחיא סינוואר, וסוכל על ידי צה"ל בחודש מאי 2019.

הצו יאפשר לפעול כנגד זוהיר שמלח' ומשפחתו בעולם, באמצעות הגבלת תנועותיהם הפיזיות בחלק מהמדינות, לצד הגבלת הפעילות הפיננסית של החברה ע"י גופים פיננסיים בינלאומיים.

החומר המודיעיני שהוביל לחתימת הצו גובש על ידי אגף המודיעין בצה"ל, בשיתוף המטה הלאומי ללוחמה כלכלית בטרור (מט"ל) במשרד הביטחון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר