דקות לפני הפיזור

הכנסת אישרה בקריאה ראשונה: התקציב ההמשכי ימשך גם ב-2021

דקות לפני פיזורה של הכנסת ה-23, חברי הכנסת אישרו בקריאה ראשונה את חוק יסוד משק המדינה, המאפשר להמשיך את ניהול הממשלה על פי התקציב ההמשכי גם בשנת 2021 (חדשות)

רפאל כהן | כיכר השבת |
המהומה במליאה (צילום: דוברות הכנסת - דני שם טוב)

דקות לפני פיזורה של הכנסת ה-23 חברי הכנסת אישרו בקריאה ראשונה את חוק יסוד משק המדינה, המאפשר להמשיך את ניהול הממשלה על פי התקציב ההמשכי גם בשנת 2021, כפי שהתנהלה המדינה בשנת 2020.

החוק שעבר בקריאה ראשונה, יועבר לטיפול ועדת הכספים טרום קריאה שנייה ושלישית, ובכך נדחתה הקפאה תקציבית של עשרות מיליארדי שקלים למשרדי ממשלה רבים, ומימלא נמנעה פגיעה ממשית באזרחי המדינה, כפי שהתריעו החשב הכללי וממלא מקום ראש אגף התקציבים במשרד האוצר.

בתחילה, האופוזיציה ניסתה למנוע את העברת החוק בקריאה ראשונה, מחשש שהעניין יתפרש משפטית כאישור תקציב מדינה לשנת 2020 ובכך להמשיך את חיי ממשלת האחדות נתניהו וגנץ. רק לאחר שניתנה חוות הדעת המקצועית של היועצת המשפטית של הכנסת, עורכת הדין שגית אפיק, שאין מדובר בחוק יסוד תקציב המדינה אלא בסוג של פלסטר למניעת דרדור כלכלי רחב, חברי האופוזיציה הסירו את התנגדותם - והחוק עבר ברוב של 63 תומכים וללא נמנעים.

כעת לחוק יש "המשכיות", לפי שאושר בקריאה ראשונה, ווועדת הכספים תתכנס כדי לאשרו לקריאה שנייה ושלישית, עליה יצביעו חברי הכנסת ככל הנראה בימים הקרובים.

(צילום: דוברות הכנסת - דני שם טוב)
(צילום: דוברות הכנסת - דני שם טוב)
(צילום: דוברות הכנסת - דני שם טוב)
(צילום: דוברות הכנסת - דני שם טוב)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר