הממשלה תכריע

סגר קשוח: כל מוסדות החינוך ייסגרו, מגבלת המרחק תשוב

על פי המלצת משרד הבריאות לממשלה - בתום 48 שעות מהדיון שיקיימו היום השרים, יוטל סגר מלא על כל שטחי ישראל: איסור יציאה מעבר לקילומטר, סגירת המסחר והשבתת מערכת החינוך (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
סגר. אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

משרד הבריאות גיבש את המלצתו, שתובא בפני שרי הממשלה שיתכנסו היום (רביעי) בשל התפרצות גל הקורונה השלישי. כפי שדווח, ההצעה כוללת הטלת סגר למשך שלושה שבועות. אך כעת מתברר, כי אם ההצעה תתקבל, יהיה זה סגר קשוח ומלא.

לפי בכירי המשרד, בחלוף 48 שעות מתום הדיון בממשלה, ייכנס תוקפו הסגר, שיכלול בין היתר את השבתת מערכת החינוך, סגירת כל המסחר והחזרה של מגבלת מרחק 1,000 המטרים.

כתבת 'חדשות 12' קרן מרציאנו פרסמה, כי ההתלבטות שקיימת היא באשר לגני הילדים: האם להותירם פתוחים, ואם כן - האם רק בערים הירוקות או בכל הארץ. בבתי הספר, כך נראה, ייאסרו הלימודים גם בכיתות הנמוכות.

חיטוי כיתה במוסד חינוכי נגוע (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

כזכור, ב'כחול לבן' הביעו בימים האחרונים התנגדות להשבתת כל מוסדות החינוך. בפוסט שפרסם, כתב השר בני גנץ: "אנו מתכוונים לעמוד על שני עקרונות - השארת רוב מערכת החינוך פתוחה, וביסוס ההחלטות שנקבל על בסיס ההשפעה הצפויה של החיסונים".

פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש הסביר היום את הצורך בסגר. "המצב מחייב סגר מיידי, כי יש קפיצה מטרידה בתחלואה. המצב מדאיג. נכון לעכשיו, יש יותר מ-500 חולי קורונה במצב קשה בבתי החולים", אמר, בריאיון ל'כאן רשת ב'.

"אני מקווה שהסגר הקרוב, השלישי במספר, יהיה האחרון. אני מקווה שהציבור יבין שזה חשוב, כי ככל שנעשה את זה מוקדם יותר - זה יהיה קצר יותר. ככל שמחכים, זה יהיה יותר ארוך. יש חשיבות שזה יהיה קצר", הוסיף אש.

באשר לחיסונים אמר הפרויקטור: "אם אנחנו רוצים להגיע במהלך התהליך ל-60% חיסון, יש עוד דרך לעבור. אנחנו עדיין עוסקים בהסברה בכל המגזרים. זה לא ברור מאליו שאנשים נוהרים להתחסן עכשיו".

"לגבי מסכות - זה ייקח יותר זמן. החיסון לא מונע הדבקה אלא את המחלה. אם יהיו עדויות לכך שמי שמחוסן יכול עדיין להדביק, ייתכן שנשמר את המסכות. מקווה שבאפריל נוכל יותר להתקרב אחד לשני", סיים פרופ' אש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר