יו"ר 'העבודה' המחוקה

השר עמיר פרץ הודיע על פרישה מהנהגת מפלגתו

יו"ר מפלגת העבודה, שסיכוייה לעבור את אחוז החסימה בבחירות אלו אפסיים, מצהיר על פרישתו מההנהגה, ככל הנראה כדי להפוך לקונצנזוס ולנסות להיבחר כנשיא (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
פרץ (צילום: Miriam Alster/Flash90)

יו"ר מפלגת העבודה ושר הכלכלה עמיר פרץ מודיע היום (רביעי), כי אין בכוונתו להמשיך ולכהן בראשות המפלגה, בבחירות הקרובות, שיצאו אמש לדרכן.

על פי כל הסקרים, 'העבודה', המפלגה שהקימה את המדינה ושעומדת כיום בראשות פרץ, לא צפויה לחצות את סף אחוז החסימה, ועתידה להימחק לחלוטין.

פרץ מצידו מעוניין לכהן כנשיא המדינה, בבחירות שייערכו בחודש יולי הבא, עם תום כהונתו של ראובן ריבלין. משכך, הוא ישמח להימנע מהכתם של מי שבמשמרת שלו המפלגה נמחקה, כדי לא לפגוע בסיכויי בחירתו.

בהודעה שפרסם היום לתומכיו כתב יו"ר העבודה הפורש: "מתוך כבוד והערכה לכל אחת ואחד מכם, ומתוך תחושת אחריות המוטלת עלי, אני מודיע כי בבחירות הקרובות לא אוביל את מפלגת העבודה ולא אעמוד בראש הרשימה לכנסת. בעת הזו מפלגת העבודה חייבת לעבור התחדשות ולבחור לה יו״ר חדש והנהגה חדשה".

"עשיתי הכל במערכות הבחירות הקודמות כדי להביא לחילופי שלטון", מנסה פרץ להסביר את חבירתו לממשלה בראשות נתניהו תוך פרישה מהאיחוד עם מרצ: "לא הסכמתי להצטרף לממשלת ימין צרה למרות התמורות הפוליטיות האישיות הגדולות שיכולתי לקבל, אך כאשר בני גנץ קיבל החלטה אמיצה, להקים ממשלת רוטציה שיוונית בה למרכז-שמאל עמדות השפעה משמעותיות, ותאריך לסיום כהונת נתניהו, החלטתי לתמוך במהלך הזה. בחרנו בפשרה, מתוך הסתכלות מפוכחת על מצב המדינה, מצב החברה הישראלית והמציאות הפוליטית".

עם מרצ, במערכת הבחירות האחרונה (צילום: קמפיין הבחירות. תמונה: Avshalom Sassoni/Flash90)

לדברי פרץ, הוא ידע שישלם על כך מחיר פוליטי כבד, אך עשה זאת, כי "רציתי למנוע מערכת בחירות רביעית שהייתה מלהיטה את הרוחות, מגבירה את ההסתה והשיסוי הפנימי בעם ועל פי כל התחזיות (אם היו מתקיימות בחירות ביולי-אוגוסט 2020), נתניהו היה מצליח להקים ממשלת ימין צרה וקיצונית".

"הצטרפתי לממשלה למען מדינת ישראל, ואני לא מצטער על כי הייתי שם יחד עם חברי איציק שמולי, שני שרים ממפלגת העבודה שנשלחו על ידי חברי הועידה שהכריעו ברוב עצום בעד כניסה לממשלה. אני לא מצטער על יום אחד במשרד הכלכלה, שם אני מוביל כלכלה אנושית על פי תפיסת העולם הסוציאל דמוקרטית בה אנו מאמינים".

"אני שמח כי הייתי שותף לבני גנץ שר הביטחון ולגבי אשכנזי שר החוץ, שבדרך חכמה שעוגנה בהסכמים הקואליציוניים הצלחנו למנוע את סכנת הסיפוח החד צדדי ובמקום זאת היינו שותפים לתקופה בה נחתמו הסכמי שלום עם האמירויות, בחריין ועכשיו מרוקו. אני שמח כי עמדתי לצידו של יו"ר ההסתדרות לשעבר, שר המשפטים ידידי אבי ניסנקורן שביטן וחיזק את חומת המגן של מערכת המשפט, שומרי הסף והדמוקרטיה הישראלית".

"לצערי, השותפות בתוך הממשלה כשלה. נתניהו יצר משבר אמון שרק הלך וגבר עד מצב בו לא ניתן לקיים עוד את הממשלה, ולכן מדינת ישראל יוצאת היום למערכת בחירות קשה שאיש אינו יודע איך היא תסתיים".

בשלב זה פרץ מפתיע וטוען: "לאחרונה דחיתי אפשרות להיות משוריין במקום בטוח בצמרת כחול לבן, מתוך גישה כי אינני מייצג את עצמי בלבד, אלא תנועה שלמה שמכילה אנשים ומנהיגים מצוינים בכל רחבי הארץ ומובילה תפיסת עולם ערכית. לכן אני קורא לכל המנהיגות והמנהיגים שרוצים להיות שותפים בבנייתה מחדש של תנועת העבודה ההיסטורית לבוא ולהצטרף למפלגה ולהיות חלק ממסע התחדשות בתוך מפלגה שבה תתקיימנה התמודדויות דמוקרטיות".

"כל חיי הציבוריים אני חלק ממחנה השלום והצדק החברתי, כך אני נוהג במשך כארבעים שנים. כי מעולם לא ויתרתי על הצורך לתת הזדמנות שווה לכל ילד, ועל המאבק לשוויון זכויות".

"לשמחתי, הדמוקרטיה הישראלית אפשרה לי, ילד שנולד ממרוקו וגדל במעברה להגיע למקומות ההשפעה המשמעותיים ביותר ולהשיג הישגים גדולים עבור אזרחי ישראל כולם. אני מודה לכל פעילי המפלגה, צירי הועידה, שמוכיחים כל פעם מחדש כי אנו מקיימם דמוקרטיה אמיתית שיודעת לקבל הכרעות בשאלות גורליות למפלגה ולמדינה. אנו המפלגה שרבים מאזרחי המדינה, גם אלה שלא מצביעים עבורנו, יודעים כי היא נכס צאן ברזל עבור מדינת ישראל שבה כולנו שואפים לקיים חברת מופת המושתתת על הערך של "ואהבת לרעך כמוך".

השר עמיר פרץ מסיים וכותב: "זה הזמן לאפשר לכוחות חדשים לפרוץ ולהנהיג ואני אעמוד לרשותם למען המדינה ולמען המפלגה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר