פורשת ותוקפת

ראש מערך החקירות האפידמיולוגיות במשרד הבריאות - התפטרה

ראש מערך החקירות האפידמיולוגיות במשרד הבריאות הגישה היום מכתב התפטרות לד"ר אלרעי פרייס, ונימקה: "המערך הועבר לפיקוד העורף, אך הם לא הקדישו זמן ללמידה" (בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
חקירה אפידמיולוגית. אילוסטרציה (צילום: Miriam Alster/Flash90)

בגלל העברת מערך החקירות האפידמיולוגיות, לידי פיקוד העורף, הודיעה היום (רביעי) ראש מערך החקירות האפידמיולוגיות במשרד הבריאות ליאורה וילנסקי, כי החליטה להתפטר.

על פי הדיווח ב'N12', את מכתב ההתפטרות הגישה וילנסקי לראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס.

במכתב כתבה וילנסקי, כי "מערך החקירות הועבר לפיקוד העורף אך למרבה הצער גם הם לא הקדישו זמן ללמידת המערך על חוזקותיו וחולשותיו, ולא היו קשובים לאנשי המקצוע במשרד כדי לזכות בתובנות כיצד ניתן לשפר ולייעל את המערך".

עוד טענה במכתב: "באחת, אנשי הצבא הפכו להיות מומחים בלתי מעורערים לנושא החקירות האפידמיולוגיות, זאת מבלי שיש להם כל ידע בנושא ו/או הכשרה מקצועית לכך".

בנוף, סיפרה וילנסקי במכתבה: "ניסיתי בכל כוחי לשנות החלטות שלתפיסתי התקבלו ללא חשיבה מקצועית וללא הבנת ההשלכות. הסמכות על מערכות המידע של החקירות הופקעה מידי אנשי המקצוע והועברה במלואה לממונה על החקירות בפקע"ר, אדם ללא ניסיון בחקירות או באפידמיולוגיה".

בהמשך המכתב היא הבהירה את התוצאות שקרו בעקבות כך: "את התוצאה של מהלכים אלה אנחנו רואים היום: מערך חקירות חלש, לא מקצועי, לא יעיל, הנשען על מערכת שאינה מתאימה למשימות שלה. אלפי אנשים נכנסים לבידוד שלא לצורך, מספרי ערעורים על בידוד שלא ראינו עד כה, מעט מאוד מידע על מקומות הדבקה, ובעיקר הרבה תסכול מצד כל המעורבים".

"במשך כל תקופת התפרצות הנגיף השקעתי את כל כולי באירוע. ימים ולילות, סופי שבוע וחגים, לא אמרתי לא אף פעם גם כשהמחיר האישי - הפיזי והנפשי היה כבד מנשוא. עשיתי כל שביכולתי כדי לסייע לפיקוד העורף לנהל את האירוע, גם כשלא תמיד הסכמתי עם הגישה שהציגו".

בסיום מכתבה היא כתבה: "אני עוזבת את תפקידי בלב כבד אך משאירה מאחורי הן אנושי שלא יסולא בפז של אחיות מקצועיות ומסורות. מקווה שהמשרד ישכיל להעריך את תרומתן". ‎

לפי הדיווח, התפטרותה של וילנסקי צפויה להיכנס לתוקף בעוד ארבעה שבועות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר