לקראת סגר; '3000 מתים בחודשיים'

הגל ה-3: התפרצות שיא בציבור החרדי - צפי לנפטרים רבים

3,000 נפטרים נוספים מקורונה במהלך החודשיים הבאים; זה מה שיקרה, על פי תחזיתו של פרויקטור הקורונה, אם לא יוטל סגר מלא למשך 25 יום • הציבור החרדי מציג 'מקדם הדבקה' גבוה מכולם (ארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ח' בטבת תשפ"א | 23.12.20
אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

‏גל הקורונה השלישי: קצב העלייה בהתפשטות המגפה בציבור החרדי נמצא כעת (רביעי) בשיאו, בהשוואה לגל השני; כך עולה מנתוני משרד הבריאות, אותם פילח פרופ' ערן סגל, החוקר שמנתח את מדדי התחלואה.

13.1% מהנבדקים במהלך היממה האחרונה, מקרב הציבור החרדי - יותר מפי שניים מהנתון הארצי - יצאו חיוביים לנגיף.

חלה עלייה של פי תשעה, כתב סגל, במהלך שלושת השבועות האחרונים: 'מקדם ההדבקה' הוא הגבוה מבין כל המגזרים, 1.89 - שזו הכפלה מדי ארבעה ימים.

מתברר, טוען הפרופסור ממכון ויצמן, כי החסינות החלקית של כ-35% מהציבור החרדי, שכבר חלה והחלים, לא הועילה. "אולי שינוי בהתנהגות, אולי אירועי חנוכה", כתב סגל, "וצריך לבדוק גנטית אם זו המוטציה הבריטית (למרות שאין עדיין וודאות שהיא מדבקת יותר)".

בתוך כך, וברקע ישיבת הממשלה שתתכנס בהמשך היום כדי לדון בסגר ל-25 ימים, מגדירים חוקרי האוניברסיטה העברית את המצב, כ"התפרצות תחלואה מהירה ומחמירה", וקובעים כי "נדרשת פעולה מיידית".

על פי הדיווחים, גם השרים מ'כחול לבן' שתחילה התנגדו לסגר כולל, יסכימו לו היום לאור המצב הקשה. הוא יוטל, כך הם יציעו, מאמצע השבוע הבא.

המראות יחזרו? תפילה, בימי סגר (צילום: מוטי גרין)

פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש הזהיר, כי אם לא יינקטו צעדים להורדת התחלואה - סגר מלא בזמן הקרוב - "נגיע ל-3,000 מתים נוספים בתוך חודשיים".

"אם נמשיך בשיטת 'שב ואל תעשה', לצערי התחלואה תמשיך לזנק בחדות מסוכנת הרבה יותר. עד כה התחזיות דייקו", אמר אש, "בואו לא נסכן את בריאות הציבור. תעזרו לנו להוריד את התחלואה".

כאמור, משרד הבריאות המליץ על הטלת סגר למשך 25 ימים, החל מ-48 שעות מתום הדיון בממשלה, כזה שיכלול בין היתר את השבתת מערכת החינוך, סגירת כל המסחר, הורדת התחבורה הציבורית ב-50%, החזרה של מגבלת מרחק 1,000 המטרים ואיסור שהייה בביתו של אדם אחר.

באשר לחיסונים, שר הבריאות יולי אדלשטיין הנחה את בתי החולים להצטרף לקופות החולים במבצע החיסונים הנרחב, החל מהשבוע הבא, כדי לתגבר את קצב ההתחסנות מפני הנגיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר