זה לצד זה

הוסכם: הממשלה תסדיר התנחלות ובדואים

ההתיישבות הצעירה ביו"ש לצד שלושה יישובים בדואים יוסדרו במהלך ישיבת הממשלה הקרובה, אחרי הבנות אליהם הגיעו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ (אקטואלי)

(צילום: Sraya Diamant/Flash90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו בתיאום עם שר הביטחון בני גנץ החליטו שנושא הסדרת ההתיישבות הצעירה ואישור ההתיישבות לבדואים יועלו יחד בישיבת הממשלה הקרובה.

אתמול, טרפדו שרי הליכוד את ההצבעה להכשרתם של שלושה כפרים בדואים בנגב - רח'מה, עבדה וח'שם זנה, בעקבות התנגדות כחול לבן להסדיר גם את היישובים היהודים.

בתגובה, הגיש השר צחי הנגבי את הצעת המחליטים להסדרת ההתיישבות ביהודה ושומרון, למרות התנגדות מפלגת כחול לבן.

לפי הנגבי, "בישיבת הממשלה אמש ביקשו 12 שרים להביא לדיון ולהחלטה, בצד הצעת משרד הכלכלה בנושא ההתיישבות הבדואית, את סוגיית מרקם החיים בהתיישבות הצעירה. אני מצרף לעיונך את הצעת 'המחליטים' כפי שסוכמה בין השר לעניינים אזרחיים וחברתיים במשרד הביטחון, השר מיכאל ביטון, לביני".

"נוסח ההצעה גובש על דעת הגורמים המקצועיים והמשפטיים במשרדי הביטחון וההתיישבות, אך בהעדר הסכמת ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון נמנע ממך להציבה בסדר יומה של הממשלה. אבקשך להעבירה לחוות דעת היועץ המשפטי לממשלה, על מנת שניתן יהיה להביאה לממשלה ככל שתוסר התנגדות שר הביטחון".

בסופו של דבר, הסיר בני גנץ את התנגדותו ובישיבת הממשלה הבאה, יאשרו שרי הממשלה את הסדרת ההתיישבות הצעירה לצד היישובים הבדואים.

פורום ההתיישבות הצעירה מסר בתגובה: ''ניסיון חוזר למרוח אותנו. עונת החירטוטים החלה. שום דבר פחות מאישור הצעת ההחלטה להסדרת ההתיישבות הצעירה שכבר מוכנה ומוסכמת אינה באה בחשבון. אנו מצפים מהשרים שהודיעו לנו כי יתנגדו להסדרת הבדואים ללא הסדרת ההתיישבות הצעירה, להתנגד נחרצות למס השפתיים שינסה השר גנץ למכור. שבענו מהבטחות לשקול סיוע. להסדיר עכשיו''.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר