נמצא ההסבר?

'התחלואה החרדית בגלל המוטציה החדשה'

רשמית, הודיע היום משרד הבריאות כי נמצאו 4 ישראלים עם המוטציה החדשה של נגיף הקורונה, אך במשרד הבריאות מעריכים כי התחלואה הגבוהה אצל החרדים, באשמתה (בארץ)

(צילום: שאטרסטוק)

משרד הבריאות עורר היום (רביעי) בהלה כאשר הודיע רשמית כי המוטציה החדשה של הקורונה שהתגלתה בבריטניה, הופיעה בישראל אצל 4 חולים.

את ההודעה על כך, מסרו לשרי הממשלה תוך כדי הדיון האם להטיל סגר בעקבות העלייה בתחלואה, אלו הגבלות להטיל וממתי להחיל את הסגר השלישי.

בתום הבדיקה של משרד הבריאות התברר כי כל ארבעת הישראלים שנדבקו במוטציה החדשה שבו מביקור בבריטניה, אחד מהם - לפני חובת הבידוד במלוניות.

אך במשרד הבריאות מעריכים כי המוטציה הבריטית החדשה כבר מזמן התפשטה גם בישראל, ואף מסבירים בכך את העלייה הגבוהה בתחלואה בחברה החרדית.

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, אף אמר זאת היום לשרים בישיבת הממשלה. כידוע, אחרי חודשים בהם החרדים היו עם התחלואה הנמוכה ביותר - המגמה השתנתה וכעת החרדים מובילים במקדם ההדבקה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "זה מוכיח שפעלנו כיאות כשסגרנו את הכניסה לישראל", והוסיף כי "החדשות הטובות הן, לפחות על סמך הערכות של החברות שמספקות את החיסונים, שהחיסונים הללו בסבירות גבוהה - אבל לא מוחלטת - מטפלים בנגיף".

בעוד בישראל מודאגים מהמוטציה החדשה, בבריטניה כבר מגלים מוטציה נוספת שמקורה ככל הנראה בדרום אפריקה. בתגובה, הוחלט להכניס את כל החוזרים לבריטניה מדרום אפריקה לבידוד.

שר הבריאות הבריטי, מאט הנקוק אמר כי "המוטציה החדשה שהתגלתה מדאיגה מאוד מכיוון שהיא מדבקת אפילו יותר מהמוטציה הקודמת שהתגלתה"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר