מקים מפלגה חדשה

עופר שלח תוקף את לפיד: "תמו ימי הפסילה של החרדים"

עופר שלח פורש מ'יש עתיד' ומקים מפלגה חדשה תוך שהוא תוקף את יאיר לפיד, שהתעקש שלא לאפשר פריימריז • "החרדים הם 15% מהאוכלוסייה. שום דבר טוב לא יקרה מהסתה נגדו" (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: רפאל כהן, כיכר השבת)

ח"כ עופר שלח הודיע הצהריים (חמישי) כי הוא פורש ממפלגת יש עתיד, ומקים מפלגה יחד עם רועי כהן, נשיא ארגון העצמאים להב, שנלחם למען זכויות בעלי העסקים במשבר הקורונה.

הנאום המלא של עופר שלח

שלח, שהציע לקיים פריימריז על ראשות יש עתיד מתוך מטרה להתמודד מול יאיר לפיד וסורב, תקף את התנהלות יו"ר מפלגתו לשעבר מול הציבור החרדי.

"אני רוצה לומר לחברי למחנה דברים, שחלקם אולי לא יהיו נעימים לאזניכם: תמו ימי הבכי והנהי על ישראל שלנו היפה, שאיננה עוד. תמו ימי הפסילה של ציבורים שלמים, חרדים וערבים ואנשי פריפריה ש"לא יודעים מה טוב להם". תמו ימי הגנרלים, הקומבינות הפוליטיות, הזיגזגים האידיאולגיים והדמויות הפופולריות שנחמדות לכולם".

"הציבור החרדי הוא 15% מהאוכלוסייה בישראל. יש בינינו חילוקי דעות קשים על דמות המדינה, אבל הוא שותף. שום דבר טוב לא יקרה מהסתה נגדו, או מהמחשבה שאפשר לעשות את השינויים המתבקשים על אפו ועל חמתו. החרדים יודעים שאני יריב אידיאולוגי, אבל בן שיח. אוביל להחזרת שיתוף הפעולה בינן לבין הגוש שלנו, שאפיין את מפלגת העבודה של פעם".

רפאל כהן על משמעות ההכרזה של עופר שלח

יצוין כי עופר שלח, לאורך השנים, שמר על קשר עם נציגי הציבור החרדי ובמהלך תקופת הקורונה אף ערך סיורים בערים חרדיות, כדי להבין את ההתמודדות החרדית עם הנגיף.

בהתייחסות פוליטית אמר: "בנימין נתניהו חייב ללכת. שלטונו הארוך מדי הגיע לנקודת שפל, שהיום אפילו מי שהיו שותפיו הקרובים מכירים בה. אני וחברי נהיה שותפים לכל ממשלה שתביא לקץ שלטונו, וכמובן שלא נהיה חלק משום ממשלה שיעמוד בראשה".

"אבל הסיפור העצוב של כחול לבן מלמד אותנו ש"רק לא ביבי" זה לא מספיק. הכישלון הגדול ביותר בתולדות הפוליטיקה שלנו נולד מן הרעיון, לפיו כדי לנצח אותו בבחירות צריך להביא נבחרת כוכבים, לנסות לחבר קצוות אידיאולוגיים ולהתרחק מכל אמירה ברורה".

שלח הסביר, "מסיבה זו דרשתי לפני שלושה וחצי חודשים מיאיר לפיד לקיים בחירות פתוחות לראשות המחנה, שבהן ייקבע מי עומד בראשו ותוגדר מחדש דרכו הרעיונית. אמרתי לו שבלי שינוי עמוק, יש עתיד לא תוכל להיות אלטרנטיבה. לפיד סירב, ומתמיד בסירובו".

"תוצאות הסקרים האחרונים מעידות כמה צדקתי, לצערי: בגלל הצורך החיוני להחליף את נתניהו, מצביעי השמאל מרכז בבחירות האחרונות נוהרים היום אל מי שניסח והוביל את חוק הלאום, מתנגד בגלוי לכל מאמץ לשלום, ותומך בכלכלה דורסנית ובשלטון הממסד הדתי בחיינו".

כמי ששייך לקצה השמאלי של המפה הפוליטית בישראל הוסיף שלח, "אני מאמין בצורך החיוני לסיים את השלטון על עם אחר, ויודע שאם לא נעשה זאת יש סכנה לקיומה של ישראל יהודית ודמוקרטית, לעוצמתו של צה"ל ולחוסנה של החברה הישראלית".

לסיום אמר, "בחרתי כחבר למסע את ידידי רועי כהן, נשיא ארגון העצמאים להב. בשנה האחרונה רועי הוא הנציג הבולט ביותר של מי שנפגעו קשה מכולם ממשבר הקורונה. הוא לא רק זועק ונלחם, אלא גם מציע פתרונות בהירים ומעשיים. אני גאה שבחר להצטרף אלי".

"בימים הבאים נציג עוד נשים, הרבה נשים, וגברים מתחומי חיים רבים, צעירים ומבוגרים, שיש להם משותף אחד: הם לא אורחים לרגע, אלא באו לצעוד בדרך עד שתושלם המשימה".

ממפלגת יש עתיד נמסר בתגובה לנאום: "מאחלים לעפר שלח הצלחה בהמשך דרכו ומודים לו על שיתוף הפעולה בתשע השנים האחרונות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר