צפו בהסבר רה"מ

הממשלה נכנעה: הלימודים שיותרו בסגר - בשעות הרגילות

"לאף אחד שם אין ילדים קטנים?", תהו היום בזעם הורים רבים - בעקבות הסעיף בהחלטה על הסגר, שאפשר לימודים בגילאים המותרים רק עד השעה 13:00; כעת נתניהו נבהל, והתחרט. צפו (חדשות)

דוד הכהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ט' בטבת תשפ"א | 24.12.20
לימודים בעת הסגר הקודם (צילום: רוטרניק)

ראש הממשלה בנימין נתניהו סיכם הערב (חמישי), בשיחה עם שר החינוך יואב גלנט, שר הבריאות יולי אדלשטיין ושר הביטחון בני גנץ, כי גני הילדים וכיתות א'-ד' וי"א-י"ב ילמדו במתכונת רגילה בימי הסגר הקרוב.

בכך נכנעה הממשלה לביקורת הציבורית על ההחלטה הראשונית והמוזרה להתיר את לימודיהם עד השעה 13:00 בלבד.

לאורך היממה האחרונה, מאז פורסמה ההחלטה המסתמנת, הורים, אנשי חינוך וגורמים בכירים ברשויות המקומיות תקפו את מתווה הפעלת מערכת החינוך, שנומק בהיותו "יוצר אווירת סגר".

"ההחלטה הזו מבטאת את הניתוק מההורים ומהשטח; לאף אחד שם אין ילדים קטנים?", תקפו בשלטון המקומי בראיונות לכלי התקשורת, את החלטת הממשלה הראשונית.

בשיחות סגורות, אמר שר החינוך גלנט, שאמש תמך בהיתר הלימודים המוגבל עד השעה 13:00 בגילאים הללו: "צריך לשמר את הפעלת מערכת החינוך במתכונת הקיימת באופן מלא. באשר לכיתות גן עד ד' אין טעם בקיצור יום הלימודים - לא מבחינה חינוכית וחברתית ולא מבחינה אפידמיולוגית".

כזכור, מלבד הכיתות שצוינו - הגיל הרך עד כיתה ד' וכיתות י"א-י"ב - בשאר הגילאים תושבת מערכת החינוך לחלוטין, כחלק מהסגר השלישי שיימשך לפחות שבועיים, בשל תחלואת הקורונה הגוברת.

נתניהו, הערב (צילום: איתי בית-און, לע"מ)

כהסבר ל'זיגזג' בהחלטת הממשלה, אמר הערב ראש הממשלה בנימין נתניהו: "לאחר התייעצות שקיימתי היום עם שר הבריאות ושר החינוך, החלטנו שגני הילדים, כיתות א׳-ד׳ וכיתוב י״א-י״ב ימשיכו במתכונת הלימודים הרגילה. עשינו את זה קודם כל כדי שהתלמידים הללו לא יפסידו לימודים, ושנית, גם כדי להקל על ההורים".

"בזמן הזה אנחנו הופכים את ישראל לאלופת העולם בחיסונים. אתמול חיסנו 65 אלף אזרחים, ועד סוף השבוע הבא אני מקווה שנגיע ל-100 אלף חיסונים ביום".

נתניהו הוסיף: "אני רוצה להגיד לכם שהשילוב של מבצע החיסונים האדיר מצד אחד, וסגר קצר ומהיר מצד שני, מאפשר לנו לצאת מהקורונה וכנראה שאנחנו נהיה המדינה הראשונה שתצא תוך כמה שבועות מהקורונה. ברכה גדולה".

צפו בדבריו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר