'התפשט באזור צפוף'

אחת מחמשת הנדבקים הישראלים במוטציה מתגוררת בבני ברק

"האישה מתגוררת באזור צפוף מאוד. לכן, קיימת סבירות לכך שהמוטציה התפשטה", אומרים גורמים המעורים בפרטי המקרה, שמעורר חשש בבני ברק • צפו בתדרוך מנכ"ל משרד הבריאות, שהתייחס גם לנעשה במגזר (בארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Yossi Aloni/Flash90)

אישה המתגוררת בבני ברק, היא אחת מחמשת הישראלים שאומתו כמי שנדבקו בקורונה בגרסה הבריטית, ה'מוטציה' המפורסמת, שקצב התפשטותה גבוה על פי ההערכות בכ-70% מהנגיף ה'רגיל'.

כזכור, בישיבת הממשלה אתמול חשפו בכירי משרד הבריאות כי ארבעה ישראלים ששבו מבריטניה אובחנו כנשאי מוטציית הקורונה. היום עדכן משרד הביאות על חולה נוספת, שהגיעה מבריטניה, ונמצאה חיובית למוטציה.

כעת מתברר כי אחת מהחמישה הללו היא תושבת בני ברק, והחשש בעיר גדול, בשל היותה מקום צפוף ובעל סיכויי הדבקה גבוהים גם כך.

תחילה אובחנה האישה החרדית על ידי בית החולים אסף הרופא, שבמקביל בודק כארבעים דגימות נוספות כנגועות בקורונה שעברה את המוטציה.

בהמשך נשלחה הדגימה שלה, עם כמה דגימות אחרות, לבית החולים שיבא שבתל השומר, לבדיקה נוספת במעבדה המרכזית לנגיפים של משרד הבריאות, ולגביה החשש כאמור אומת.

"האישה מתגוררת באזור צפוף מאוד. לכן, קיימת סבירות לכך שהמוטציה התפשטה", ציטט כתב ynet אדיר ינקו גורמים המעורים בפרטי המקרה.

התדרוך של פרופ' לוי (צילום: לע"מ)

ברקע הדברים הללו, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי אמר הערב (חמישי), בתדרוך שמסר לכלי התקשורת: "יש עלייה במגזר החרדי, ואנחנו מעלים שם את מספר הבדיקות".

"עוד לא מצאנו את המוטציה בחברה החרדית, ולכן אנחנו בודקים את זה. בגל השני הייתה תחלואה גבוהה מאוד בחברה החרדית, כולל בבני ברק. כרגע אנחנו בעלייה שמאיימת להגיע למימדים ההם, ולכן ראוי לעצור את זה עוד עכשיו", הוסיף הפרופסור.

צפו בדבריו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר