בגלל טעות בזיהוי

פיצוי ענק לאזרח ששוטר הפעיל עליו 'טייזר'

טעות בזיהוי, כאשר שוטרים חשבו שרוכב אופנוע חרדי הוא האדם אותו הם מחפשים, הובילה לנגיחת רכבו ולירי טייזר לעברו. בעקבות כך, המדינה תפצה אותו ב-800 אלף שקל (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
אקדח טייזר. אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

אזרח שבמהלך מרדף, ניידת משטרה נגחה את רכבו ושוטרים הפעילו עליו טייזר, יפוצה על ידי המשטרה בסכום של שמונה מאות אלף שקלים. כך קבע היום (חמישי) בית המשפט.

סך הפיצוי, שהוכרע בהסכם פשרה בין המשטרה לבין פרקליטו של הנפגע עו"ד איתמר בן גביר, קיבל לאחרונה תוקף של פסק דין על ידי בית המשפט המחוזי בירושלים.

על פי כתב התביעה, בחודש נובמבר 2017 נסע האזרח, תושב ירושלים בן 20, בכביש 443, כשהוא רוכב על אופנוע. לאחר שחלף בסמוך למחסום מכבים, שמע סירנה והבחין כי מאחוריו נוסע רכב משטרתי, המשיך בנסיעה בצד הנתיב הימני במהירות של כ-80 קמ"ש, ולפתע – מבלי שנשמעה כל כרזה המורה לו לעצור - הגיחה ניידת סבאנה נוספת, עקפה רכבים במהירות ובברוטליות, וכאשר הגיעה בסמוך לתובע סטתה לנתיבו וניגחה אותו בכוונה לשול הכביש.

"מיד ובסמוך למרדף הנסתר (שאף לא היה לו כל הצדקה) ולניגוח התובע מהקטנוע, ובעודו שרוע על הכביש כתוצאה מפגיעת הניידת", נכתב בתביעה, "דלקו לעברו 6-7 שוטרים, ירו לעברו באקדח טייזר, החלו לחבוט בו באלות ואזקו אותו".

ירי טייזר על חרדים. אילוסטרציה (באדיבות המצלם)

לאחר בדיקת פרטיו, התגלה על ידי השוטרים כי התובע הוא אינו האדם שאותו הם מחפשים, וכי למעשה מדובר במקרה של טעות בזיהוי. למקום האירוע הגיע אמבולנס, שפינה את התובע לבית החולים במצב בינוני , שם נזקק לטיפולים רפואיים וניתוחים.

מח"ש, אליה הוגשה תלונה בנידון, העבירה את התיק לדין משמעתי, שעדין נדון, אולם עורכי הדין בן גביר ומזר הגישו תביעה אזרחית. ובמהלך הסכם פשרה הסכימה כאמור המדינה לשלם סך של 800 אלף שקל, כולל שכר טרחת עורכי הדין, והיום ניתן תוקף להסדר.

עו"ד בן גביר אמר בעקבות כך: "דווקא בימים בהם אנו עוסקים בהריגתו של אהוביה סנדק, יש חשיבות עצומה לפסק דין זה ולהסכמת המשטרה לשלם את הפיצוי הנכבד".

"לשוטרים אסור לערוך מרדף לא חוקי, ואסור להם לנגח קטנוע ולהוריד אותו מכביש - קל וחומר כאשר המדובר בטעות בזיהוי. כמו כן, כאן מדובר בשוטרים אשר תקפו ואף ירו בטייזר והיכו את האזרח באלות, וטוב עשו שוטרים מתוכם שהחליטו להעיד נגד חבריהם".

יחד עם זאת, סייג עורך הדין, "אני זועם על המחלקה לחקירת שוטרים שהעבירה את התיק לדין משמעתי. אנו נגיש בג"ץ נגד ההחלטה, כי דם אזרחים אינו הפקר"

עו"ד יוספי מזר הוסיף: "טוב עשתה המדינה, שחסכה מבוכה גדולה בניהול המשפט. ראוי שבמקרים אלה, השוטרים לא יהיו עם יד קלה על ההדק. נוכח היקף האלימות המשטרתית, נדמה שהדין המשמעתי אינו הולם ואינו מביא למיגור התופעה, ולכן ראוי שאותם שוטרים ישלמו מכיסם הפרטי".

עו"ד איתמר בן גביר (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

ממשטרת ישראל נמסר ל'כיכר השבת' בתגובה, לאחר המקרה: "מבירור ראשוני עולה כי במהלך פעילות כנגד גנבי רכבים, זוהה רוכב האופנוע ועורר את חשדם של השוטרים. לאחר שכרזו לו לעצור, המשיך הנהג בנסיעה מהירה על הכביש תוך התעלמות מקריאותיהם".

"בשלב מסוים לאחר שכוח משטרה נסע אחריו במטרה להאט את נסיעתו, רוכב האופנוע איבד שליטה, נפל לקרקע ונחבל".

"השוטרים שחשבו תחילה כי מדובר בגנב רכב לאור התנהגותו על הכביש, השתמשו כנגדו בטייזר בעת מעצרו על מנת למנוע בריחתו. לאחר בדיקתו בשטח כשהוברר כי האופנוע שברשותו אינו גנוב, שוחרר לקבלת טיפול רפואי. בכוונת המשטרה לתחקר את האירוע ולהפיק ממנו את כל הלקחים הנדרשים", סיימו במשטרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר