זינוק בתחלואה

העיר האדומה ביותר בישראל: ביתר עילית

הזינוק בתחלואה החרדית: מנתוני משרד הבריאות ופקע"ר עולה כי העיר החרדית ביתר עילית הפכה לעיר האדומה ביותר בישראל עם 18% בדיקות חיוביות: "קצב הדבקה חריג" (בארץ)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
(צילום: Nati Shohat/Flash90)

מנתוני משרד הבריאות ופיקוד העורף עולה כי העיר החרדית ביתר עילית הפכה לעיר האדומה ביותר בישראל עם 18% בדיקות חיוביות: "קצב הדבקה חריג".

מהנתונים עולה כי, נכון ליום שישי, הציון לעיר ביתר עמד על 10, הגבוהה ביותר ברמזור משרד הבריאות. בעיר ישנם למעלה מ-300 חולים פעילים ואחוז הבדיקות החיוביות עומד על לא פחות מ-18%.

בתוך כך, במשרד הבריאות הגדירו את ההדבקה במגזר החרדי כ"קצב הדבקה חריג", מה שהוביל את המשרד להפעיל בערב שבת מערך של רכבי כריזה בריכוזים החרדיים ברחבי הארץ.

בהודעה שהושמעה ברכבי הכריזה נאמר: "בימים האחרונים נוספו אלפי חולים רחמנא ליצלן, ובהם חולים קשים שנשקפת סכנה לחייהם. אנו קוראים ומתחננים: להיזהר ולהישמר בהנחיות מצילות החיים, ולהקפיד הקפדה יתירה בעטיית המסיכה על הפה והאף, ובשמירת המרחק בין איש לרעהו. אין להשתתף באירועים ובהתקהלוית, ומי שעושה כן, בידוע שמכניס עצמו למקום סכנה".

כזכור, בריאיון באולפן 'כיכר השבת' התייחס פרופסור דרור מבורך, מנהל מחלקת 'קורונה' בבית החולים הדסה עין גרם, לזינוק בתחלואה החרדית ואמר: "ההרגשה במגזר החרדי הייתה טובה, ובצדק משום שהיה מקדם הדבקה של 0.7 במשך שבועות רבים, אבל אז כל מיני מפיצי שקר הפיצו שמועות כאילו ישנה חסינות עדר במגזר, ושאפשר להרפות, ולצערי ברגע שיש רפיון בנושא עטיית המסכות ובנוגע להתקהלויות, התחלואה עולה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר