אבל כבד

בשבת: ראש הישיבה הגאון רבי שלום פוברסקי, שנדבק בקורונה - נפטר

מבית החולים 'הדסה', מגיעה הבשורה המרה על לכתו של הגאון רבי שלום פוברסקי זצ"ל, מר"י קול תורה, שהובהל ביום רביעי האחרון לביה"ח לאחר שנדבק בקורונה והתמוטט (בד"ה)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הגאון רבי שלום פוברסקי (צילום: ארכיון 'כיכר')

בשורה קשה ואבל בעולם הישיבות: במהלך השבת האחרונה, נפטר הגאון רבי שלום פוברסקי זצ"ל, בבית החולים הדסה עין כרם והוא בן 85 בפטירתו.

לפני למעלה משבוע נדבק ראש הישיבה בנגיף הקורונה, ומצבו הדרדר אט אט, עד שביום רביעי האחרון, הוחלט בעצת הרופאים להעבירו לטיפול בבית החולים הדסה 'עין כרם'.

הגר"ש נולד בחודש ניסן תרצ"ה בעיירה של הגר"א וסרמן - ברנוביץ' שבפולין, לאביו ראש ישיבת פוניבז' ובעל ה'ישועת דוד' הגאון רבי דוד פוברסקי זצ"ל, שכיהן אז כר"מ בישיבת 'אהל תורה'.

בגיל 4 עלה יחד עם בני משפחתו לארץ, לפני פרוץ השואה האיומה. כשהגיע לבחרותו, הלך אחרי אחיו הגדול ללמוד בישיבת פוניבז' עד לנישואיו עם בתו של הגר"ש פינס זצ"ל.

הגר"ש הוא האח הקטן מבין שלושה אחים, כאשר האח הגדול הוא יבל"א ראש הישיבה הגאון רבי ברוך דב פוברסקי והשני הוא ד"ר למשפט עברי הרב חיים פוברסקי, חתנו של מי שהיה רבה של העיר בת ים הרב פסח קוקיס זצ"ל, והוא משפטן בהשכלתו.

הגר"ש, שימש כראש ישיבת קול תורה במשך עשרות שנים לצד הגרמ"י שלזינגר ועד לפני מספר שנים גם לצד הגאון רבי שמואל דויטש, מרבני 'הפלג הירושלמי'. ולפני, היה מרביץ תורה בישיבת 'באר יעקב',

היה נודע בבקיאותו הרבה בתלמוד הירושלמי ושימש כעורך הראשי של התלמוד ירושלמי בהוצאת מכון המאור.

תלמידי ישיבת קול תורה, אומרים ל'כיכר השבת': "אנחנו אבלים ומיוסרים, ובהלם גדול. תכננו לחזור לשגרה לאחר חנוכה והנה נפל עלינו אסון כבד. הגר"ש, היה ראש ישיבה אכפתי ומסור, הוא היה כמו אבא שלנו בכל העניינים".

הלווית ראש הישיבה תצא כמנהג ירושלים עוד הלילה (מוצ"ש),בשעה 20:45, מהיכל ישיבת 'קול תורה', בשכונת בית וגן בירושלים.

ת.נצ.ב.ה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר