תיעוד

ירושלים: אלפים מפגינים במחאה על מות הנער אהוביה סנדק ז"ל

אלפים מפגינים בסמוך למשרד לביטחון פנים במחאה על מותו של הנער אהוביה סנדק ודורשים שגורם חיצוני יחקור את המוות •המשטרה משתמשת באמצעים לפיזור הפגנות (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

אלפים מפגינים הערב (מוצאי שבת) בסמוך למשרד לביטחון פנים ירושלים במחאה על מותו של הנער אהוביה סנדק ז"ל ודורשים שגורם חיצוני יחקור את נסיבות המוות.

כוחות המשטרה מפזרים את המפגינים בכוח ומשתמשים באמצעים לפיזור הפגנות. רכב עם משפחה ערבית הותקף על ידי המפגינים.

מהמשטרה נמסר: "בשעה זאת מתקיימת מחאה בסמוך למטה הארצי בה מאות מפגינים מפרים את הסדר תוך חסימת צירי התנועה וציר הרכבת הקלה לפרקים, יידוי אבנים לעבר כוחות המשטרה במקום אשר גרמו לפציעתו של 2 שוטרים.

"בעקבות מחאה זאת נסגרו צירי התנועה הסמוכים למטה הארצי. משטרת ישראל פועלת להשבת הסדר במקום באמצעים השונים".

האב נעצר, התינוק נלקח על ידי השוטרים

כזכור, ביום חמישי הודיעה המחלקה לחקירות שוטרים כי פתחה בחקירת האירוע בבנימין, בו מצא את מותו הנער אהוביה סנדק, לאחר שרכב שבו נסע התהפך במהלך מרדף משטרתי.

חוסמים צירים בהפגנה

מחומר החקירה שנאסף עד כה עולה, כי תחילתו של האירוע בחשד לפיו מספר נערים יהודים השליכו אבנים על פלסטינים, בכביש סמוך לגוש עציון. לאחר שהבחינו בניידת משטרה, החלו החשודים להימלט. במהלך המרדף אחריהם, בשלב מסוים, נוצר מגע בין הרכב המשטרתי לבין רכבם של החשודים, שהתהפך, וכך הנער בן ה-16 נהרג.

בהודעת מח"ש נכתב, כי מיד עם קרות האירוע הגיעו חוקרי המחלקה לזירת האירוע, ומאז הם מבצעים את פעולות החקירה הדרושות, לצורך בחינת חלקם של השוטרים באירוע, בהתאם לסמכויותיה.

כזכור, לדברי הנערים שנפצעו בתאונה ואושפזו בבית החולים תחת אבטחה כבדה, התאונה באזור כוכב השחר התרחשה לאחר שניידת המשטרה ניגחה את רכבם מאחור, בעוצמה, ועוצמת הפגיעה היא שגרמה לרכבם לסטות מהכביש ולהתהפך.

יצוין, כי המשטרה לא אפשרה להתקרב לזירת האסון, ובסמוך לה התפתח עימות בין ח"כ בצלאל סמוטריץ' לבין קצין שעצר אותו מלהמשיך בדרכו למרות חסינותו כחבר כנסת, ואף איים עליו: "אתה תיעצר". מקורבי הח"כ אף טענו, כי שוטר פיזר דוקרנים מתחת לרכב של הכנסת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר