הקרב בשמאל

מקורב לגנץ: "הוא ירוץ גם בבחירות הקרובות"

בצל העימותים הפנימיים ב'כחול לבן' והסקרים הלא מחמיאים המנבאים את התרסקות המפלגה לגבול אחוז החסימה, גורם בכוורת של היו"ר בני גנץ אומר הערב: "גנץ החליט סופית לרוץ גם בבחירות הקרובות" (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
בני גנץ (צילום: ALEX KOLOMOISKY/POOL)

הקרב בין גנץ ללפיד ופיצול 'כחול לבן' בשעת הכניסה לממשלה נראה רק הקדימון לקראת מערכת הבחירות הקרובה, בין אנשי 'חוסן לישראל' שנותרו עם גנץ. שר התיירות לשעבר אסף זמיר הודיע כי לא יישאר במפלגה במתכונתה הנוכחית, שר המדע יזהר שי כבר רמז שהוא פוזל למקומות אחרים ושמות השרים גבי אשכנזי ואבי ניסנקורן נקשרים למפלגות חדשות בדרך.

למרות הלחץ שמופעל על בני גנץ מתוך מפלגתו, מקורב מאוד לכוורת שר הביטחון וראש הממשלה החליפי מבהיר הערב בפני 'כיכר השבת': "גנץ החליט סופית לרוץ גם בבחירות הקרובות - ובראשות המפלגה". גנץ היה אמור להודיע על כך כבר הערב בנאום בחירות ראשון, אך החליט לדחות זאת למהלך השבוע הקרוב.

המפלגות שקמות בגוש המרכז-שמאל מאיימות לפרק את מפלגתו של גנץ: ח"כ עפר שלח כבר הכריז על מפלגה חדשה, והבא בתור על פי כל הסימנים הוא ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, שכבר שכר את משרד יחסי הציבור "בן חורין אלכסנדרוביץ'" למטרה זו. מרבית הח"כים ברשימה של גנץ יכולים להיות סחורה חמה עבור המפלגות החדשות, שמחפשות כוכבים לריצה.

לגנץ חשובה מאוד הריצה גם בבחירות אלו, למרות הדשדוש בסקרים. הסיבה היא כי על פי התסריטים כרגע, שלא נראים מופרכים, גם בסיבוב הזה המשבר הפוליטי לא יפתר ומערכת בחירות חמישית תהיה מעבר לפינה. על פי הסכם ממשלת החילופים, אם לא תוקם ממשלה - גנץ יכנס ללשכת ראש הממשלה בנובמבר 2021, אך בשביל זה הוא חייב להיות חבר כנסת מכהן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר