'עיקר החולי אצל חרדים'

חברי הכנסת אישרו לימודים בימי הסגר - גם בכיתות ה' עד י'

ועדת החינוך של הכנסת הצביעה נגד החלטת הממשלה לאסור לימודים בעת הסגר בכיתות ה' עד י'; לפיכך הם יותרו, עד להחלטה חדשה. בדיון נחשף: היפוך מגמה משמעותי במוסדות חרדים. צפו (ארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ב בטבת תשפ"א | 27.12.20
אילוסטרציה (צילום: Yossi Zeliger/Flash90)

בדיון שקיימה היום (ראשון) ועדת החינוך של הכנסת נחשף, כי עיקר התחלואה במערכת החינוך היא במוסדות של הציבור החרדי. בסיומו של הדיון, הצביעו רוב חברי הוועדה בעד המשך לימוד גם של תלמידי ה'-י' בבתי הספר במהלך הסגר בניגוד להחלטת הממשלה.

הוועדה דנה בתקנות הסגר השלישי, שייכנס לתוקפו בשעה 17:00, בעקבות החלטת הממשלה שהוא יכלול גם את מוסדות החינוך, למעט גני ילדים, כיתות א'-ד' וי"א-י"ב.

אריה מור, סמנכ"ל ומנהל אגף חירום וביטחון במשרד החינוך, אמר: "מתוך 8,000 המאומתים בסוף השבוע, העיקר הוא במגזר החרדי. זהו היפוך מגמה משמעותי במגזר, בשבוע האחרון. מדובר גם על ישיבות ופנימיות".

"במגזר הכללי יש התייצבות בשבועיים האחרונים", הוסיף הפקיד: "תמונת המצב היא, שעיקר האירועים החריגים הם במגזר החרדי בישיבות - חלקם במוסדות חינוך מפוקחים וחלקם במוסדות חינוך לא מפוקחים".

צפו בדיון בוועדה (צילום: ערוץ כנסת)

במהלך הדיון סיפר יו"ר הוועדה ח"כ רם שפע (כחול לבן), השואף להחזיר גם את תלמידי כיתות ה'-י' ללימודים, כי קיבל 'שיחות הפחדה' מגופים מסוימים כדי שלא יוביל צעד שכזה.

אך הוא נותר בשלו. "הילדים שנמצאים בבית מול ה'זום', במשך יום שלם, משלמים מחיר כבד מדי. ואין סיבה לכך", הסביר שפע, בהתייחס לנעשה במגזר הכללי.

כאמור בסופו של דיון התקבלה גישה זו על דעת רוב חברי הוועדה, ואלו הצביעו בניגוד להחלטת הממשלה: בעד המשך לימוד גם של תלמידי ה'-י' בבתי הספר - כפי שהותר תחילה בגיל הרך ובכיתות א-ד יא-יב - במהלך הסגר.

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר