ככלות השבעה • צפו

בהספד: "בפגישה הראשונה תרם חצי מיליון דולר"

בהיכל ישיבת אור לציון, נערך מספד לר' יוסף ספרא, אחד מהתומכים הגדולים של עולם הישיבות. בין המשתתפים היו; הגרב"מ אזרחי, הגר"י עדס והגרש"מ עמאר • תיעוד (ישיבות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הגרב"מ אזרחי בהספד (צילום: ללא קרדיט)

ככלות השבעה לסילוקו של הנדיב יוסף ספרא ז"ל, התקיים השבוע מעמד הספד מרכזי, בהיכל בית המדרש של ישיבת אור לציון בירושלים, בראשות גדולי ראשי הישיבות ובהשתתפות מאות תלמידי הישיבה, ומספר מצומצם של אורחי כבוד.

את הנאום המרכזי נשא ראש הישיבה הגאון רבי אליהו אבא שאול, שהריב על כך שהנגיד ז"ל, זכה להשתתף בהקמת הבניין של הישיבה, והיו ידידי נפש.

בהמשך דבריו, התמקד במעלת הנפטר, "למרות היותו גדול שועי תבל, היה מתבטל ומשפיל עצמו בפני החכמים, וכל חייו ראה את המטרה של למניעת התבוללות בקרב יהדות התפוצות".

בין נושאי המספד, היו מרנן ורבנן גדולי ישראל, ובראשם חבר 'המועצת' וראש ישיבת 'עטרת ישראל', הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי והראשון לציון ורבה של ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר.

ראש ישיבת קול יעקב הגאון רבי יהודה עדס, שהשתתף אף הוא, סיפר שכבר בפגישתו הראשונה עם מר ספרא העניק תרומה של כחצי מיליון דולר לישיבתו, ובהמשך המשיך הקשר והתחזק.

מברזיל נשאו דברים בשידור ישיר, רבה של סאו פאולו הגאון רבי אפרים לניאדו, ובן הנדיב הר"ר אלברטו ספרא הי"ו, אשר הודה בדברים נרגשים לתלמידי הישיבה ולרבותיה, וסיפר עוד על אביו הגדול ז"ל, שנפטר באותו תאריך בו נפטר אחיו מר אדמונד ספרא ז"ל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר