לקראת הבחירות

התזוזות הפוליטיות: שלח התפטר, זמיר סולק

ח"כ עפר שלח, שפרש מ'יש עתיד', התפטר בעקבות כך מהכנסת; יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ הודיע לשר לשעבר אסף זמיר על הדחתו מהרשימה הבאה לכנסת, לקראת הבחירות (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
זמיר וגנץ (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

יו"ר מפלגת כחול לבן השר בני גנץ נפגש היום (ראשון) עם ח"כ אסף זמיר, והודיע לו כי לא ייכלל ברשימת המועמדים לכנסת בבחירות המתקרבות. בשורה דומה קיבלה גם מיקי חיימוביץ'. גנץ יקיים שיחה גם עם ח"כ רם שפע, שכנראה תסתיים בהודעה דומה.

השלושה, כזכור, הגיחו למליאת הכנסת באישון ליל, ברגע האחרון בו הוזכרו שמותיהם בהצבעה, והפילו את הצעת החוק שנועדה להאריך את מועד הדיונים על התקציב, וכך למעשה קבעו את פיזור הכנסת, זאת בניגוד לעמדת סיעתם.

אחרי סילוקו מהמפלגה כתב זמיר: "היום זימן אותי בני גנץ לפגישה, בה הודיע לי כי בעקבות הצבעתי בשבוע שעבר לא אכלל ברשימת כחול לבן לכנסת. אינני מתחרט, ואני שלם עם הצבעתי".

"נפרדנו כידידים, הודיתי לו על האמון שנתן בי עד כה והפצרתי בו לעשות כל שצריך כדי שהמרכז-שמאל יגיע מאוחד לבחירות, במבנה שיאפשר התמודדות על השלטון", הוסיף זמיר.

בתוך כך, עפר שלח, שכיהן כח"כ במפלגת יש עתיד מאז הקמתה על ידי חברו לשעבר יאיר לפיד, הגיש את מכתב ההתפטרות שלו מהכנסת, ליו"ר ח"כ יריב לוין (הליכוד), בעקבות פרישתו מהמפלגה לטובת הקמת תנועה חדשה - שככל הנראה תצטרף בהמשך לסיעה מאוחדת עם גורמים נוספים.

התפטרות שלח (צילום: דוברות)

"לא הייתה לי חובה חוקית להתפטר", אמר על כך שלח לאחר הפקדת המכתב, "אבל זה הדבר הנכון לעשות כשאתה יוצא לדרך חדשה. היו לי בכנסת 8 שנים מרתקות ומלאות עשיה, ואני מצפה לחזור אליה עם עוצמה גדולה, לשנות ולהוביל".

במקומו צפויה להיכנס לכנסת מקום 40 ברשימת כחול לבן (המקורית), יעל רון בן משה, המשמשת כיום כמנכ"לית 'חוסן לישראל' בראשות בני גנץ.

כיו"ר ועדת הכנסת לענייני ביקורת המדינה, תפקיד בו כיהן שלח, מבקשת כעת יש עתיד למנות את הח"כ מטעמה אלעזר שטרן.

מאוחר יותר הערב, יו"ר כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ, נפגש עם ח"כ מיקי חיימוביץ׳ ובתום שיחה אישית, סיכמו כי לא תכלל ברשימת כחול לבן בבחירות הקרובות. גנץ איחל לחיימוביץ׳ הצלחה בהמשך דרכה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר