לאחר הסיכום

בשורה: תקציב הישיבות לא ייפגע כמתוכנן

לאחר סיכום שהושג בין חברי הכנסת למשרד האוצר, תקציב הישיבות שהיה אמור להיחתך בלפחות 30 אחוזים בגלל המציאות הכלכלית - ייפגע כ-50% פחות מהמתוכנן (חדשות)

אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

הסיכום שהוסכם טרם פיזור הכנסת בין חברי הכנסת משה גפני ובצלאל סמוטריץ' לאגף התקציבים במשרד האוצר, לגבי תקציב הישיבות, אושר היום (שני) והנזק לישיבות ייחתך ב-50 אחוזים.

על פי הסיכום שאושר על ידי שר האוצר ישראל כץ, התשלומים לישיבות יוגדלו מהמתוכנן, כך שהתשלום לתלמיד יעמוד על 350 ש"ח לתלמיד ו-630 ש"ח לאברך.

במידה והסיכום החדש לא היה מאושר, תקציבי הישיבות היו סופגים פגיעה משמעותית של עשרות אחוזים שהיתה מעמידה את קיומם של המוסדות בסכנה.

הקיצוץ הגיע בעקבות המציאות הכלכלית מולה ניצבת מדינת ישראל של היעדר תקציב מדינה ובמקום קיצוץ של 30% סוכם על פגיעה קטנה בחצי של 15% עד שיועבר תקציב המדינה הבא.

ח"כ בצלאל סמוטריץ', הגיב לאחר אישור הסיכום: "עולם הישיבות וערך לימוד התורה נמצאים בראש סדר העדיפויות שלנו. הציונות הדתית תמשיך להעמיד תלמידי חכמים עצומים שמשלבים מצוינות בתורה תוך לקיחת אחריות ושותפות במדינת ישראל. אנו כמפלגה רואים זאת כזכות להילחם על תקציבים עבור בני התורה ומשפחות האברכים ונמשיך לעשות זאת במלוא המרץ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר