מפתיע

העיר הכי כדאית? בני ברק מובילה בשבעה מדדים

העיר בני ברק מצליחה להוביל בשבעה מדדים חשובים, מבין כל הערים הגדולות בישראל. לעומת זאת ירושלים, מובילה במדד אחד בלבד • כל נתוני הלמ"ס המפתיעים (חרדים)

רחוב בבני ברק (צילום: Gili Yaari /Flash90)

כמדי תקופה מפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה את נתוני איכות החיים של תושבי ישראל, ב-16 הערים הגדולות, על סמך 80 מדדים שונים, העיר בני ברק מובילה בשביעות הרצון של תושביה מהחיים - באופן כללי.

על פי הפרסום היום (שלישי) של הלמ"ס, כי בקרב הערים החרדיות נרשמה שביעות רצון גבוהה משאר הערים. כך לדוגמה, העיר בני ברק מובילה בשביעות הרצון של תושביה מהעבודה שלהם, יותר מרוצים בחיים ובציפיות ביחס לעתיד טוב יותר.

בני ברק גם הצליחה להפתיע במדדים הבריאותיים, כאשר היא העיר עם המספר הנמוך ביותר של מקרי סרטן חדשים, הן בגברים והן בנשים.

בקרב בריאות הילדים, בני ברק מובילה אף היא, כאשר אחוז ההשמנה בקרב תלמידי כיתות א'-ז', הוא הנמוך ביותר. בנוסף, בני ברק הובילה את שיעור ההצבעה הגבוה ביותר בבחירות לכנסת מועד ב'.

גם העיר בית שמש שרובה חרדית, מובילה במדד האמון במערכת הבריאות, בהערכת האנשים את הבריאות של עצמם, בתחושת הערכה מצד בני המשפחה וכן ביכולות האנשים להתמודד עם בעיות או מורכבויות.

העיר ירושלים, מובילה במדד אחד בלבד והוא אחוז נמוך של דיכאון או תחושת בידוד בקרב הציבור הירושלמי.

לפי הלמ"ס, בעיר פתח תקווה לא היו תאונות דרכים עם הרוגים בכל שנת 2019, חוץ מזה, יש בפתח תקווה את האחוז הנמוך ביותר של שכנים המפריע להם רעש חיצוני בדירה וכן מובילה במעורבות אזרחית.

התושבים בראשון לציון מובילים ברמת האושר כאשר הם שבעי רצון מפארקים ומשטחים ירוקים. בנוסף, רוב תושבי העיר מועסקים ואחוז האבטלה שם הוא הנמוך ביותר. לתושבים יש תחושת ביטחון ללכת לבד בחושך.

בעיר רמת גן, יש את האחוז הגבוה ביותר מבין הערים של תושבים שהעבירו פסולת למחזור, בנוסף, אחוז תחושת האפליה בעיר הוא הנמוך ביותר.

רחובות היא העיר המובילה באחוז המועסקים שחשים שתפקידם מאפשר קידום. לעומת זאת, באר שבע מובילה באחוז נמוך של חוסר שביעות רצון ממשך זמן ההגעה לעבודה.

העיר השלישית בגודלה בישראל - חיפה, מובילה באחוז הנמוך ביותר של עלות שירותי דיור לחודש.

נתניה היא העיר המובילה באיכות מי השתייה ובאחוז הנמוך ביותר של משקי בית המשלמים עבור דיור 30% או יותר מתוך ההכנסה הכספית נטו.

באשקלון יש את שיעור בעלי השכלה העל תיכונית והשכלה גבוהה בקרב בני 30 ומעלה. בת ים היא העיר בה שיעור תמותת התינוקות הוא הנמוך ביותר.

כך או כך, לפי נתוני הלמ"ס, העיר שככל הנראה הכי משתלם לגור היא העיר כפר סבא שמצליחה להוביל בתשעה מדדים.

המדד החשוב בו היא מובילה, זה תוחלת החיים של תושביה. כמו כן, היא מובילה בצפיפות דיור נמוכה, שביעות רצון מ- סביבת המגורים, מהמצב הכלכלי ומהניקיון. בנוסף, יש בעיר את השימוש הגבוה ביותר באינטרנט.

במדד העבודה והשביעות רצון מהעבודה, כפר סבא מובילה בשיעור המועסקים הנמוך ביותר במשרה חלקית שלא מרצון וכן תעסוקה החופפת למקצוע שאותו תושב למד.

העיר תל אביב נועלת את הרשימה עם שבעה מדדים בהם היא מובילה; שיעור התעסוקה, מועסקים המרוצים מההכנסה, שיעור הזכאות לבגרות, אמון במערכת המשפט, אמון כללי, נגישות למחשב ושימוש בשירותי ממשל מקוונים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר