בעקבות המחאה?

השר: בוטלו מלוניות הבידוד לחוזרים מחו"ל

שר הבריאות אדלשטיין הודיע היום כי נסגרו מלוניות הקורונה לחוזרים מחו"ל, אך הם ייאלצו לעשות בדיקת קורונה מיידית, ואז להיכנס לבידוד ביתי לתקופת הזמן הנדרשת בחוק (בארץ)

העימותים במלונית הקורונה (צילום: יובל פרץ)

אחרי המחאה של השוהים במלוניות ולאור העובדה כי המדינה לא נערכה להעניק להם שירותים בסיסיים, החליט היום (שלישי) שר הבריאות יולי אדלשטיין לבטל את חובת הבידוד במלוניות לחוזרים מחו"ל.

"הנחתי את בכירי משרדי לפעול לבטל את בידוד המלוניות בהקדם לשבים מחו"ל, מכל המדינות, בכפוף לבדיקת קורונה", הודיע אדלשטיין.

כעת, כל חוזר מחו"ל שרשאי להיכנס לארץ צריך לעשות בדיקה מיידית ולצאת לבידוד ביתי לשבועיים או לעשרה ימים אם יעשה בדיקה נוספת ביום התשיעי.

כזכור, אתמול פרצה מהומה במלונית קורונה בירושלים, כאשר אלו שבמלונית רצו לחזור לביתם. תחילה הם זעקו מהחלונות, אחר כך ירדו ללובי ובהמשך רבים מהם החליטו לפתוח את דלתות המלונית בכוח "כדי לממש את הזכות שלנו לחופש", כהגדרתם.

יובל פרץ, המבודדת במקום, סיפרה ל'כיכר השבת': "בדרך כלל הדלתות פה נעולות, ממש כמו בכלא, ואסור לנו לצאת. אין פה שום פינה שאפשר לנשום אוויר צח, חוץ מהחלון הקטן שבחדר".

"זה מאבק על הזכויות שלנו", היא טוענת: "אנחנו כלואים פה, ויש פה אנשים שלא עשו להם בכלל בדיקות קורונה, או שהובטחה להם 'ועדת חריגים' לבידוד ביתי אבל רק מעבירים אותם מאחד לשני בלי תשובות".

לדברי פרץ, "מעל לכל זה מאבק על הזכות שלנו לחופש, להיות עם חופשי בארצנו. כולם פה מוכנים לבידוד ביתי. ההרגשה היא כאילו אנחנו עדר צאן".

"אני ומשפחתי עשינו בדיקת קורונה מיד עם הנחיתה בנתב"ג והיא יצאה שלילית", היא מוסיפה. טענה אחרת הנשמעת במלונית, היא ש"בכל יום מתגלים פה חולי קורונה שהגיעו מטיסות יום קודם, ובכך מסכנים למעשה את אלה שבריאים ויצאו כבר שליליים לנגיף".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר