יש חובה להתחסן?

צפו: דעת ראב"ד 'העדה' על נטילת חיסון לקורונה

ראב"ד 'העדה חרדית', הפוסק הגר"מ שטרנבוך, השתתף באירוע של חסידות תולדות אהרון ובין יתר דבריו, הרחיב על הקורונה ועל האם יש חובה להתחסן נגד הנגיף • צפו (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(צילום: רפאל שחור)

במעמד סיום סדר מועד שנערך על ידי קהילת תולדות אהרן בראשות האדמו"ר מתולדות אהרן, השתתף ראב"ד העדה החרדית, הגר"מ שטרנבוך ונשא את המשא המרכזי כאשר בין היתר הוא התייחס לנושא החיסונים.

"יש מגיפה בכל העולם", אמר הגר"מ, "רבים חללים הפילה. והרבנים והאדמו"רים יושבים ודנים בשבועות האחרונים אם יש חיוב לקחת את החיסון או לא. אמנם לצערינו התרגלנו לתלות הכל בטבע, חושבים שהמחלה באה בדרך הטבע והיא תסתלק רק בדרך הטבע על ידי החיסונים, אבל שוכחים שמלבד חובת ההשתדלות צריכים בעיקר לפנות בתפילה להקב"ה, שהרי הקב"ה הוא בעל המגיפה, וצריכים להתפלל אליו שהוא יסיר את המגיפה.

"צריכים אנו לדעת שהמגיפה באה מהקב"ה ולא ממשהו אחר, והישועה תבוא כי זהו רצון הבורא, והבורא עולם ממתין שאנחנו נשוב בתשובה ונבין שהוא הבעל הבית של כל הבריאה. אין טבע בעולם, הקב"ה מנהיג את העולם מתחילתו ועד סופו, והקב"ה בצער גדול שבזמן כזה שיש צער, לא מדברים כלל על הקב"ה".

עוד הוסיף הגר"מ להסביר: "בשנים קודמות כאשר יהודי אחד נפטר, כל המדינה היו רועשים בתפילה לקב"ה. אני זוכר בתחילת המלחמה, כאשר עוד לא היה כ"כ נורא, ולא ידעו שהולכים להרוג יהודים, כולם בכו ובכו ללא שיעור בתפילות. והיום שכבר מתו יהודים בכל העולם מהמחלה, ואין איתנו יודע עד מה אם יהיה חלילה יותר גרוע, הרי היו צריכים לשמוע תפילות ותחנונים, וכל הרבנים והאדמו"רים צריכים לפעול שכולם יקראו לקב"ה בתפילה.

"בעוונותינו הרבים אנחנו יושבים בשקט, ולא מדברים על תפילה עד שאפילו אבינו מלכנו לא אומרים, רק יושבים ודנים האם לקחת את החיסון או לא".

ולכן אמר הראב"ד כי "צריכים אנו להכיר בכך שהקב"ה מנהיג העולם ואין טבע ומקרה בעולם כלל, תחילת המגיפה היה מהקב"ה, וסוף המגיפה יהיה גם מהקב"ה, ובזכות שיהודים יושבים ולומדים תורה ומקבלים על עצמם להמשיך ללמוד תורה, נזכה לראות ישועת ה' בקרוב".

בהמשך דבריו הרחיב הגר"מ על מעלת קביעת עיתים לתורה, וביקש מכל בני הקהילה להמשיך לשקוד על תקנתו של הרבי מתולדות אהרן ללמוד מידי יום ביומו "עמוד היומי" על סדר הש"ס.

ל'כיכר השבת' נודע כי הראב"ד אמנם לא חתם על קריאה להתחסן אך מורה בעל פה לשואלים אותו להתייעץ בנושא עם הרופאים.

באורח נדיר, האדמו"ר מתולדות אהרן אשר מתחילת המגיפה נמנע מללחוץ ידיים בכדי להימנע מהידבקות בקורונה, רקד יד ביד עם הראב"ד הגר"מ שטרנבוך, אשר ישב על כסאו ורקד עם הרבי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר