טור אישי

החיסונים שמאירים את היום של 'המיוחדים'

באופן לא מפתיע, דווקא המתבגרים המיוחדים, הם שמבחינים בנס הגדול שנעשה לנו. הם אלו שאומרים לנו, נס גדול קרה פה שעוד מעט אנחנו מקבלים את החיסון והחיים שלנו חוזרים למסלול (בריאות)

הרב חיים פרקל | כיכר השבת |
(צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

נס גדול עשה הקב"ה עמנו. נס גלוי שהתחפש לטבע ממש עד שהוא בלתי נראה כנס. הנס הוא נס החיסונים שחמל הקב"ה על עמו ועם ישראל העם הקטן ביותר בעולם, זוכה להיות הראשון שמקבל את החיסונים.

במשך חודשים ארוכים, כל העולם מתמודד עם מגיפה נוראה, שהתקיים בנו לך עמי בוא בחדריך עד יעבור זעם. אנשים מבוגרים וקבוצות הסיכון נאלצו להסתגר חודשים ארוכים בבית, ולסבול את סבל הבידוד. אנחנו ב'עלי שיח' ראינו את צרתם של המתבגרים עם הצרכים המיוחדים, שכאבו את הכאב הגדול של הסגרים שנכפו עליהם, של הבידוד והחשש מפני המגיפה שיכולה לבוא לבתיהם.

האתגר הגדול של החודשים האחרונים היה עצום. מחד לשמור ככל שניתן על שיגרת החיים, ומאידך לשמור על בריאותם של המתבגרים הללו ולא לסכן את בריאותם ובריאות משפחותיהם. חלק מהדיירים שלנו, לא הבינו בכלל למה נגזר עליהם הריחוק החברתי והיה צורך להשקיע מאמץ גדול בהסברה והרגעה לחבר אותם למשימה החשובה של שמירה על החיים באמצעות הקפדה על הנחיות משרד הבריאות.

הרב חיים פרקל

הזמן התארך והתארך, עברנו כמעט את כל מעגל השנה בתקופה הקשה של הקורונה. ליל הסדר שבו עם ישראל כולו היה בסגר והשכלנו למצוא משפחות שיערכו את הסדר עם הדיירים, הימים הנוראים וחג הסוכות שעברו עליהם בסגר ונרות החנוכה שהודלקו בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

עכשיו אנחנו רואים סוף סוף את האור. הם חשים שהשחר מתחיל להפציע, לאחר הלילה הארוך מאוד שעברנו בתקופת הקורונה. באופן לא מפתיע, דווקא המתבגרים המיוחדים, הם שמבחינים בנס הגדול שנעשה לנו. הם אלו שאומרים לנו, נס גדול קרה פה שעוד מעט אנחנו מקבלים את החיסון והחיים שלנו חוזרים למסלול. הם אלו שמבינים את הנס העצום שעם ישראל זכה למה שכל אומות העולם מייחלים, להיות העם הראשון שמתחסן מפני המגיפה הנוראה.

כל המומחים בעולם לא חלמו שכל כך מהר, הישועה תגיע. והנה הישועה כאן אתנו וחובה עלינו להתבונן בה ולראות את הנס הגדול ולמלא את פינו בשירה ובהודאה לקב"ה על הרחמים הגדולים שריחם עלינו.

כולנו תקווה שבחג הפורים הקרוב, נודה לקב"ה לא רק על הנס הגדול של פורים, אלא על נס פורים המיוחד של השנה, נס החיסונים שמוציא אותנו מאפילה לאור גדול.

  • הכותב הינו יו"ר עמותת 'עלי שיח'

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר