עשרות הרוגים ופצועים

מטורף: השרים התימנים ירדו מהמטוס והופגזו • תיעוד

שרי הממשלה החדשה בתימן, שהוקמה בתמיכת הסעודים ולמורת רוחם של האיראנים, במסגרת המאבק המתמשך במדינה, הותקפו בעת שירדו מהמטוס בירי רקטות. צפו (העולם הערבי)

אלי דן | כיכר השבת |
(צילום: מתוך @nbntweets בטוויטר)

במתקפת טרור חריגה בעוצמתה ועיתויה, שהתרחשה היום (רביעי) בנמל התעופה עדן שבתימן, נפגעו עשרות בני אדם.

ירי הרקטות הופנה כלפי מטוס שנחת בשדה התעופה, ועליו נציגי הממשל בתימן המזוהים עם הסעודים, אך על פי הדיווחים עד כה לא ידוע אם אנשי הממשל נפגעו בהתקפה.

ההערכות הן, כי מי שאחראי למתקפה הם המורדים החות'ים, המקיימים מאבק ממושך נגד ממשלת תימן הנתמכת על ידי הסעודים, בעוד החות'ים נתמכים בידי משמרות המהפכה האיראניים.

החות'ים הם כידוע מוסלמים שיעים, המונים כשליש מאוכלוסייתה של תימן, וחותרים כבר משנת 2004 להקמתה של מדינה עצמאית במערבה של תימן, זאת כאמור בתמיכתו הפעילה של המשטר בטהרן.

במסגרת מאבקם, הם השתלטו בעבר על הבירה צנעא ועל שטחים בצפון מערב תימן, ובשנת 2015 אף תקפו ישירות את ארמונו של נשיא תימן עבד רבו מנסור האדי.

סעודיה הסונית, מנגד, גיבשה קואליציה של מדינות ערביות בניסיון להדוף את החות'ים השיעים, ולאחרונה הוקמה בתמיכתה ממשלה חדשה בתימן הסונית, שחבריה הם שהותקפו היום בשדה התעופה של העיר עדן, המשמש כמקום מושבה של הממשלה התימנית מאז כיבוש צנעא.

שר התקשורת התימני הצהיר, בעקבות האירוע הבלתי שגרתי: "מתקפת הטרור הפחדנית לא תרתיע את ממשלת תימן ממימוש חובותיה הלאומיות".

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר