"נותנים כתף"

יולי אדלשטיין: 'מתקרבים למיליון מתחסנים'

מבצע החיסונים נמשך במלוא עוזו כשאתמול חוסנו כמעט 150 אלף בני אדם. מספר המתחסנים עד כה עומד על כ-650 אלף והמטרה עד סוף השבוע להגיע למיליון מתחסנים (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

שר הבריאות יולי אדלשטיין, אמר היום (רביעי), "בדרך למיליון מתחסנים! 152,000 מתחסנים נכון לאתמול, קרוב ל-650,000 בסך הכל. ככה מנצחים מגפה!".

מדובר במבצע חיסונים מוצלח במיוחד, שהחל לפני פחות משבועיים ונעשה באמצעות קופות החולים ובתי החולים. ‏לשם השוואה: בבריטניה, המדינה הראשונה שהחלה לפני 3 שבועות לחסן, קיבלו עד היום רק 616,933 אזרחים את המנה הראשונה של החיסון.

ראש הממשלה בנימין נתניהו כתב אף הוא בדף הפייסבוק שלו "גם היום: ישראל אלופת העולם בחיסונים! נמשיך כך בכל הכח ונהיה הראשונים לצאת מהקורונה ולפתוח את הכלכלה שלנו". נתניהו פרסם את הטבלה העולמית של המתחסנים לפי 100 נפש, בה ישראל המובילה.

בידי ישראל כרגע חיסונים של פייזר ומודרנה, שכבר אושרו באופן רשמי על ידי ה-FDA האמריקאי והיא רכשה גם מיליוני מנות מחברת אסטרהזנקה שעדיין לא אושרה בידי ה-FDA והתהליך צפוי לקחת עוד זמן רב.

בבריטניה כבר אישרו את החיסון של אסטרהזנקה בשל גל התחלואה הגדול שם, אך על פי הטענות הניסוי של אסטרהזנקה לא נעשה בצורה טובה והיעילות של החיסון הזה נמוכה מזו של המתחרות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר