גורם ביטחוני:

"אלימות היהודים תביא לפיגועי נקם נגד מתיישבים"

התפרעויות נגד פלסטינים במהלך המחאה על הרג אהוביה סנדק והדרישה להקמת צוות חקירה חיצוני, יובילו לפיגועים נגד יהודים - כך מזהיר היום גורם ביטחוני בכיר בתדרוך (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

השוטרים מפחדים לעצור את הפורעים, מנהיגי ההתיישבות לא מגנים אותם, לא מדובר בנוער הגבעות אלא בעבריינים, ומעשיהם יביאו לפיגועי נקם. את הדברים אומר היום (רביעי) גורם ביטחוני בתגובה להפגנות הסוערות בימים האחרונים.

ההפגנות, בשל הריגתו של הנער אהוביה סנדק שמת במהלך מרדף משטרתי, והדרישה לקיים וועדת חקירה חיצונית לבדוק האם השוטרים התנגחו ברכב בו נסע, וכך גרמו למותו.

גורם ביטחוני בכיר מזהיר היום כי "המשטרה מאבדת שליטה למול האלימות של נערי הגבעות ויהודים קיצוניים ביהודה ושומרון".

בלשים מותקפים בידי מפגינים (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

לדבריו, "מאז מותו של אהוביה סנדק ז"ל האלימות למול פלסטינים וכוחות הביטחון שוברת שיאים. האלימות כוללת דחיפות, מכות של ממש וזריקות אבנים".

הוא מאשים כי "השוטרים מורתעים ומפחדים לצאת מהרכב ולעצור את הפורעים, ומתריע כי "המשך הפשיעה הלאומנית בסדר הגודל הזה תביא לפיגועי נקם נגד מתיישבים".

"מנהיגי ההתיישבות עומדים מהצד ושותקים נוכח האלימות, ומתיישבים חפים מפשע ישלמו את המחיר. למול המציאות הנוכחית לא יספיקו מילים של גינוי דרושים מעשים. מצופה ממנהיגי ההתיישבות מעשים של ממש כדי למנוע את המשך דרדור האלימות שתוביל לאסון ולהרוגים".

הוא פירט בדבריו, כי "אתמול ראינו אלימות בכמה מוקדים ברחלים, יצהר הגדולה וצומת שבי שומרון שבהם השתתפו בין 200 ל-250 פורעים".

"כבר לא מדובר רק בנוער צעיר אלא עבריינים בגירים לכל דבר. לקרוא לאותם עבריינים נוער זה לעשות להם - ולנו הנחות".

הוא טען כי "נערי הגבעות והפעילים משתמשים באלימות קשה נגד השוטרים, ומפגעים ברכבים פלסטיניים ובתוכם משפחות עם ילדים. האירוע יוצא משליטה, והמשטרה מפחדת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר