נוהל חדירה

חריג: קצין רץ עם נשק לעבר סגן הרמטכ"ל המיועד

אלוף הרצי הלוי הגיע לבסיס חיל האוויר בחצרים כדי לטוס לרמת הגולן, אך החיילת בכניסה סירבה לפתוח לו את השער • העימות הסלים, וקצין רץ עם נשק: "אקשור את הידיים" (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: Miriam Alster/Flash90)

עימות חריג שהתרחש השבוע בצה"ל בין חיילים לבין אלוף פיקוד דרום, הרצי הלוי המיועד להתמנות לסגן הרמטכ"ל, נחשף היום (חמישי) על ידי כרמלה מנשה בחדשות כאן.

הלוי, הגיע אל בסיס חיל האוויר בחצרים בסביבות השעה 20:00 בערב, כדי להמריא משם לתרגיל לילה של חטיבת גבעתי ברמת הגולן, שם המתינו לו 500 חיילים.

האלוף הגיע לשער הראשי בבסיס, הציג תעודה, ואז התברר כי לשני מלוויו, קצינים שהיו אמורים לטוס איתו, אין תעודות מזהות. החיילת בשער ביצעה סריקה סביב רכב האלוף, ותוך כדי כך הסביר לה הלוי שהוא לא יכול לחזור לבסיס, משום שהוא ממהר לתרגיל.

בסופו של דבר, אפשרו לאלוף לעבור את השער הראשון, תוך כדי הכרזה על נוהל חדירה - "פטיש קר", מה שמנע את פתיחת השער השני. בחמ"ל, ישבה חיילת שהתעקשה לא לאפשר לו להיכנס פנימה.

קצינה שהייתה במקום הסבירה לה כי הגעתו למקום מתואמת מראש, אך היא התעקשה. הלוי נכנס לחמ"ל, והתפתח עימות בינו לחיילת, שדרשה ממנו לצאת.

במהלך העימות, כך מתארת כרמלה מנשה, אמר אלוף הפיקוד לחיילת בחמ"ל: "אם את לא פותחת - אני פותח", ואז הגיע קצין האבטחה למקום ופתח את השערים דרך החלון.

אך עוד לפני כן, במהלך העימות במקום, הגיע בריצה לעבר האלוף קצין ההגנה האווירית עם נשק. האלוף הלוי קרא לו: "תוריד את הנשק או שאקשור לך את הידיים".

בבדיקה ראשונית התברר כי החיילים פעלו כנדרש מהם, שכן ההנחיות הן "לא להכניס ללא תעודות, גם אם מדובר ברמטכ"ל". החיילים חששו כי מדובר בביקורת, וכי אם יכניסו את האלוף פנימה - יועמדו לדין.

דובר צה"ל מסר בתגובה ל'כאן': "אתמול הגיע מפקד בסיס חצרים לשיחה בפיקוד עם אלוף פיקוד הדרום הרצי הלוי, בהמשך הגיע הלוי לבסיס חצרים ושוחח עם החיילים והחיילות. כניסתו של מפקד פיקוד הדרום לבסיס חצרים בדרכו לטיסה לתרגיל ברמת הגולן, תואמה ואושרה מראש. החיילים בשער סירבו להכניסו לבסיס, אף שהזדהה במספר דרכים, ועיכבו אותו למשך זמן ממושך, מכיוון שהיו עימו ברכב קצינים נוספים אשר חלקם לא נשאו תעודות מזהות. אמש הציג מפקד בסיס חצרים את התחקיר למפקד הפיקוד והופקו הלקחים הנדרשים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר