טור פוליטי

בני גנץ, כמשל // גואל ועקנין

חוסר היכולת של בני גנץ לקבל החלטות - מפורסמת. "הססן", זה התואר אותו הצמידו לו חבריו. טוב תעשה גלריית המתמודדים החדשה אם תלמד מכישלונותיו של גנץ (פרשנות)

גואל וענקין | כיכר השבת |
כותב השורות (צילום: ללא קרדיט)

הרבה לפני כניסתו של בני גנץ לחיים הפוליטיים היה ברור לסביבתו שהזירה הזו לא בשבילו, כל חבריו מהעבר ידעו שהוא לא ישרוד בה אפילו יום אחד. כל מתמודד - בפרט בפרופיל גבוה - חייב מנה גדושה של 'קילר אינסטינקט', בלי זה הוא מהר מאוד הופך לנרמס, לנתניהו יש מזה בכמויות, לגנץ אין בכלל והתוצאה בהתאם.

חוסר היכולת של גנץ לקבל החלטות מפורסמת, כך היה בצבא, כך אירע גם בפוליטיקה. כמות הדיונים שניהל גם על זוטות היתה הזויה, וכל דיון הוביל לדיון נוסף שגם לאחריו לא היתה קבלת החלטה. הססן, זה התואר אותו הצמידו לו חבריו, תואר שרדף אותו גם בשלהי הכנסת הנוכחית.

ככל אדם, גם לגנץ היו מספר מקורבים מתקופת השירות הצבאי וכאלו שחברו אליו לאחר מכן ובנסיבות שונות. טיפוח חברות ושמירה על קשר זה בסדר, הליכה כמו עיוור באפילה אחר אותם אנשים זו איוולת שאין שני לה. ההבנה הפוליטית של חלקם שואפת לאפס, הם חתומים על הכישלון והם אלו הראשונים שצריכים לשחרר את גנץ מפליטתם.

ללא אותו יועץ אסטרטגי שבא, הלך ושוב חזר ובתנאי לאיחוד עם מפלגות 'יש עתיד' של יאיר לפיד ועם 'תלם' של בוגי יעלון, ההרפתקה הפוליטית של גנץ היתה נגמרת לאחר הסיבוב הראשון ועם כעשרה מנדטים בקירוב. רק הוא, באותו הלילה בוילה בסביון, ידע לדפוק על השולחן ולצעוק המלך הוא עירום וכל השאר היסטוריה. את ההצלחה שלאחר מכן לא ידעו בסביבתו של גנץ למנף, גם לא ידעו לתחזק.

בצר, טרופר ושאר ירקות סבלו מעודף אגו וחסמו בפניו את היכולת להקשיב לאנשי מקצוע שכבר ראו דבר או שניים בזירה הפוליטית, ובכך גרמו לו פעם אחר פעם להימרח בזפת ובנוצות ולהיות האסקופה הנדרסת של הפוליטיקה הישראלית 2020.

טוב תעשה גלריית המתמודדים החדשה אם תלמד מכישלונותיו של גנץ, טוב יעשו מקורביהם אם יתעסקו רק במה שהם מבינים ואת השאר יניחו לאנשי המקצוע.

  • הכותב הינו יועץ אסטרטגי, לשעבר יועצו של השר דרעי

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר