'המגזר התרגל לנגיף'

סיכום 2020: החילונים התחתנו פחות, החרדים יותר

מגמת הירידה בשיעור הנישאים בשנת 2020, שעולה מתוך דו"ח חדש, לא אפיינה את המגזר החרדי, "שבו למדו לחיות ולנהל שגרת חיים, לצד המשבר שפקד את העולם" (אקטואלי)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
'חתונת קורונה'. אילוסטרציה (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

מעיון בנתוני דו"ח הנישואין לשנת 2020, אותו מפרסם היום (חמישי) המשרד לשירותי דת, עולה כי במגזר הכללי חלה ירידה משמעותית בשיעור הנישאים במהלך שנה לועזית זו, בעוד בערים החרדיות ניכרה דווקא עליה.

מתברר, כי בשנת 2020 נרשמו לנישואין 30,260 זוגות, לעומת 34,083 בשנת 2019. באופן כללי, בכלל המגזרים, חלה ירידה של 25% במספר הזוגות שנישאו.

מחבר הדו"ח, מנהל אגף נישואין במשרד לשירותי דת הרב חזקיהו סאמין, חושף פרט נוסף: "ירידה נוספת נרשמה אף בקיום חתונות בפועל - כ-10% מתיקי הנישואין שנפתחו, הינם ללא קביעת מועד חתונה, זאת בשל אי הוודאות לגבי אפשרות לקיום חתונה באולם או בגן אירועים בתקופה זו".

לדברי סאמין, שנת 2020, שהתנהלה כידוע בצל משבר הקורונה והפך את חוסר הוודאות ואי היציבות להתנהלות יומיומית, "הקשה על הזוגות שבאו בברית הנישואין בקבלת החלטות.

'מצווה טאנץ' עם חבל, מחלון מחלקת קורונה (ללא קרדיט)

"אני חייב לציין", הוסיף מחבר הדו"ח, "כי המגמה הזאת לא אפיינה את המגזר החרדי, שבו למדו לחיות ולנהל שגרת חיים לצד המשבר שפקד את העולם".

כך, בעוד בערים תל אביב, חיפה וגבעתיים נמצאה ירידה של כ-28 אחוז במספר הזוגות שהתחתנו, וברמת גן רמת השרון והרצליה ירידה של כ-20 אחוז - בערים החרדיות בני ברק, אלעד ומודיעין עילית נמצאה דווקא עלייה של 12% בהשוואה לאשתקד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר