בשל המשך הזינוק

בין ההחמרות הנשקלות: הקשחת מגבלת המרחק ל-500 מטר

24 אחוזים מהנדבקים השבוע הם חרדים, 22% הם ערבים ו-53% מהמגזר הכללי. בשל המשך הזינוק בתחלואה והזלזול בסגר, שוקל משרד הבריאות מספר מגבלות נוספות (אקטואליה)

דוד הכהן | כיכר השבת |
סגר? הרחובות שוקקים. אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

המשך העלייה בנתוני תחלואת הקורונה בישראל, והעובדה שהזלזול בתקנות הסגר הנוכחי מקיף את כלל המגזרים, עשויים להוביל כבר בשבוע הבא להקשת המגבלות.

במשרד הבריאות בוחנים מספר צעדים, בהם הרחבת הגילאים בהם ייאסרו הלימודים במערכת החינוך בכל הארץ, השבתה מוחלטת של מקומות העבודה לא חיוניים שכיום מותרת בהם העסקה פעילה של 50% והרחבת מגבלת המרחק שעומדת כיום על אלף מטרים ועשויה להיקבע על-500 בלבד.

"היכולת של המערכת הפוליטית לאשר כרגע את ההגבלות או ההחמרות - מוטלת כעת בספק. זו אחת הסיבות שכך נראה הסגר השלישי", צוטט גורם ממשלתי בכיר ב'חדשות 13', כמי שמאשים את הפוליטיקאים בתחלואה הגוברת.

מנכ"ל משרד הבריאות בראיון: "זה לא באמת סגר: (צילום: הלל רוזנברג)

פילוח של מפת המגפה כעת, מעלה את תמונת המצב הבאה: 53% מהנשאים החדשים שהתגלו השבוע בישראל הם מהמגזר הכללי, 24 אחוזים הם בני הציבור החרדי ו-22% הינם מהמגזר הערבי.

כתב 'חדשות 12' ירון אברהם דיווח, כי אחד מכל שישה תלמידי ישיבות שנבדקו במהלך היממה הקודמת התגלה כנשא קורונה - נתון המשקף 17.2% תוצאות חיוביות לנגיף.

בחלוקה לערים, לפי 'תכנית הרמזור', ביתר עילית מובילה את רשימת הישובים האדומים עם 22.5% מאומתים נכון לאמש, אחריה מודיעין עילית עם 15.8%, בני ברק עם 14.8%, אלעד עם 14.7%, נצרת עם 13.9% וירושלים עם 11.7 אחוזי מאומתים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר